Hoe hou je een zelf afgebakken stokbrood goed?

Als ik een stokbrood bewaar dan is die de dag erop keihard. Inpakken met plastic en hij is de dag erna zacht :( Kan je deze bewaren zodat deze lekker blijft of is het zsm op eten?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
15.6K

Het beste antwoord

In een bak leggen zonder deksel en daar overheen een vochtige theedoek.

Als je het langer dan 2 uur bewaard, de theedoek weer even nat maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Of direct opeten, of in de diepvries bewaren en eruit halen als je hem nodig hebt.

Diepvries werkt het beste als je stokbrood meer dan een dag wilt bewaren. Als hij ontdooit is, is het weer knapperig vers.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zsm opeten verdient de absolute voorkeur.

Je kunt ook het stokbrood zacht afbakken (niet te lang in de oven) en daarna in plastic bewaren. Dan de volgende dag weer opwarmen in de oven. Dan is het niet perfect, maar minder hard of zacht.

Als je geen heel stokbrood nodig hebt, kun je beter de eerste dag een half stokbrood afsnijden voordat je het in de oven doet, en in plastic bewaren. Dat bak je de tweede dag af.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in alleminium doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee dat kan je niet bewaren. Hoogstens afbakken als je het brood nodig hebt. In Frankrijk gaat men meerdere keren per dag naar de bakker voor een vers stokbrood. Wat je voor het ontbijt koopt is bij de lunch al taai en zacht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Stokbrood heet niet voor niets stokbrood.Het brood heeft zijn naam te danken aan het feit dat hij snel hard wordt. Stokoud dus. En niet omdat hij lijkt op een stok lijkt. Ik zou voor een ander brood gaan wat wel langer te bewaren is. Maar wat bij de meeste producten geldt, hoe verser hoe lekkerder, geldt ook voor brood.