Is een boterham met boter en kaas in de magnetron gesmolten ongezonder dan gewoon een boterham met boter en kaas?

Wat betreft de gezondheid voor de mens, niet het milieu (magnetron)...

Oh ik bedoel niet een gesmolten boterham maar gesmolten kaas natuurlijk : ) de boterham smelt niet mee als het goed is..

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Koken
12.8K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een tosti uit de magnetron? Daar heb je toch zo'n tosti apparaat voor nodig?

Het beste antwoord

Ik neem aan dat je puur op het smelten van de kaas doelt. In dat geval maakt het geen fluit uit. Als je kaas alleen maar smelt, en niet zodanig verhit dat er rare dingen gebeuren zoals zwarte plekken of vieze geurtjes, verandert er niets aan de samenstelling. Alleen de temperatuur is anders. En daardoor de structuur. Maar dat maakt allemaal niet meer uit zodra het spul in de maag zit.

Als je je lippen brandt aan de hete kaas, is dat natuurlijk wel een klein beetje ongezond.

Als je doelt op de magnetron, dus is kaas smelten in de magnetron ongezonder dan diezelfde kaas smelten op een gasvuurtje of in een tostiapparaat: ook dan maakt het geen fluit uit, net als hierboven uitgelegd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dat maakt niks uit, de kaas blijft even vet.
Het word alleen zacht en ziet er vetter uit omdat het warm is..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, in essentie is kaas ongezond omdat het ontzettend veel verzadigd vet bevat. Zelfs 30+ kaas is nog steeds 30 procent vet. Dat valt vooral op als je het gaat verwarmen.

Je zou dan bijna denken dat gesmolten kaas vetter is, maar niets is minder waar: gesmolten kaas is even vet als niet gesmolten kaas, het valt alleen meer op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je bedoelt dat de magnetron ook zoveel energie verspeelt en dat dan slecht zou zijn voor ons milieu?

Ja dat klopt dan weer wel...

Nee het is veel lekkerder die gesmolten kaas, als hij geen zwart korstje heeft is het niet slechter dan zo de kaas erop... en wel zo lekker...