Om pompoensoep te maken keek ik eerst op GV (deze site). Ik las dat het erg onhandig is de pompoen eerst te schillen.

Hippo en Fynnya geven in de reactie op het antwoord van 'Wijn' het advies de hele pompoen eerste garen en dan pas te snijden en uit te hollen.

http://www.goeievraag.nl/vraag/lekkere-recepten-pompoen.89280

Mijn vraag: hoe lang moet een gemiddelde pompoen garen in de oven?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken

Het beste antwoord

Om pompoensoep te maken hoef je de pompoen helemaal niet te schillen. Gewoon in grote stukken snijden en koken. Het wordt vanzelf zacht en als je het pureert blijft er niks meer over van de schil. Deze wordt namelijk net zo zacht als de rest.

Maar eerst in de oven garen kan ook, alleen is dat dubbel werk. Het garen kan al met een kleine pompoen in 20 minuten. Niet te heet, anders verbrandt de buitenkant van de pompoen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

als hem snijd als een meloen dan kunt u de schil er makkerlijk afsnijden dan in blokjes en 15 min koken daarna door een zeef doen dan word hij zeer fijn en romig
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je toch de pompoen wilt schillen snijd je hem in stukken, haalt de zaden eruit en dan kun je met een dunschiller=aardappelmes de pompoen goed schillen. En dan zoals gezegd koken en pureren.