Wat is een goed recept voor pepersaus?

Vnvd een diner en wil een pepersaus bij mijn biefstuk maken. Het liefst niet met verse peperbolletjes..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
2.2K

Antwoorden (4)

je kunt eens kijken op www.wezooz.be voor een recept
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De meest pure manier:
doe in een pannetje een klontje boter op het vuur en laat dit heet worden, voeg er dan een flinke lepel bloem of maizena aan toe en blijf roeren tot het geheel gaat binden. Voeg er dan vocht aan toe, bijvoorbeeld een half glas witte wijn en een half glas bouillon (van tablet) en flink wat peper naar smaak, evt. zout. Aan het eind wat verse bieslook erbij en klaar!
De meest makkelijke manier:
Neem een kop iets dikke cup-a-soup (of andere instant soup) bijvoorbeeld de smaak champignon of koninginnesoep. Voeg hier flink wat zwarte peper aan toe en een scheutje witte wijn en klaar (ook nog wat bieslook erdoor is heerlijk).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op de klassieke manier:

50 g boter
1 sjalot, gesnipperd
25 g bloem
25 ml cognac
250 ml runderbouillon (van 1/2 tablet)
2 tl zwarte peperkorrels (potje 100 g)
1 bekertje slagroom (125 ml)

1. Verhit de boter in een steelpan en fruit de sjalot ca. 5 min. Voeg de bloem toe en roer met een houten lepel tot het mengsel lichtbruin kleurt. Roer de cognac en de bouillon erdoor en breng aan de kook.

2. Kneus ondertussen de peperkorrels licht in de vijzel en voeg toe aan de saus. Kook de saus op laag vuur in tot een gladde, gebonden saus. Breng eventueel op smaak met peper en zout. Voeg de slagroom toe en serveer direct.

Tip
Voeg voor een extra pittig accent een paar druppels Worcestershire sauce toe.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rode pepertjes klein choppen, die in pannetje aanzetten met boter en boullion pasta. 1 teentje knoflook toevoegen en afblussen met koksroom