Wie weet er een makkelijk recept voor worteltjes taart?

Recept

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken

Antwoorden (4)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In het boek ' taarten voor kids ' staan allemaal leuke en lekkere taarten, ook een worteltjes taart.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Doe 4 eidooiers en 100-150 gr. suiker in een kom en doe er het sap en de geraspte schil van een citroen bij. Mix dit tot een luchtig mengsel.
Doe er 200 gr. geraspte worteltjes bij, een mespunt kruidnagelpoeder en een beetje kaneel.
Voeg er 200 gr. gemalen hazelnoten of amandelen aan toe
en zeef er 50 gr. bloem met een zakje bakpoeder overheen. Meng alles met een lepel door elkaar.
Klop nu 4 eiwitten stijf en spatel dit voorzichtig door het wortelmengsel. Niet echt roeren want dan gaat de lucht uit het eiwit.
Vul het deeg in een springvorm van 20 cm.
Bak de taart in een voorverwarmde oven van 180 graden C. Bak hem in 40-50 min. gaar.

Je kunt er poedersuiker op strooien voor het serveren, een glazuur van poedersuiker erover strijken of een glazuur van roomkaas maken, dit is echt lekker en gaat zo;
Doe in een keukenmachine of blender 150 gr. roomkaas,
30 gr. ongezouten boter, sinaasappelrasp, 1 zakje vanillesuiker en 250 gr. poedersuiker.
Strijk het glazuur met een spatel uit over de taart en zet hem nog 15 in. in de koelkast om op te stijven.
amc
13 jaar geleden
Ik maak onderstaande altijd; heel lekker, ook voor personen die geen lactose verdragen. Heel gemakkelijk!

Amerikaanse carrot cake
Ingrediënten
150 gram donkerbruine basterdsuiker
1,25 dl zonnebloemolie
2 eieren
100 gram bloem
1 tl bakpoeder
125 gr. geraspte wortel
50 gr. gemalen kokos
50 gr. gehakte amandelen of noten
snufje zout
1 tl kaneel
half zakje vanillesuiker

Bereidingswijze
Suiker, olie en eieren goed door elkaar mixen. Bloem met bakpoeder zeven en aan het eerst mengsel toevoegen. Geraspte wortel, kokos, fijngehakte amandelen of noten, zout, kaneel en vanillesuiker erbij. Het wordt een vrij vochtig, vloeibaar deeg. Overdoen in een ingevette ronde bakvorm. Bij 175 graden in een uur gaar bakken.

Serveertips
Afkoelen, in punten snijden en eventueel met poedersuiker bestuiven