Ik krijg binnenkort bezoek. Heb al een menu samengesteld. Maar nog geen voorgerecht. Wie heeft een suggestie wat ik als voorgerecht kan geven?

Kippensoep
?
Lamsgebraad met bonenrolletjes met spek,puree met gele paprika.
Bavarois met koffie en versnaperingen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
1.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ow, mogen wij ook komen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hoe meer zielen,hoe meer vreugd ;-)

Het beste antwoord

Hou het licht en fris,er moet nog wel voldoende ruimte en zin overblijven voor het hoofdgerecht en lamsgebraad,puree,spek,dat is best zware kost.

Maak bijvoorbeeld een courgettesalade met appel-limoen dressing.

Ingrediënten voor 4 personen:
* 400 gr courgette,gewassen en in dunne lange repen gesneden of geschaafd,
* 1 eetl pijnboompitjes,geroosterd in een droge koekenpan,
* 1 kleine appel,gewassen,in kleine blokjes,
* sap + rasp van 1 (onbespoten) limoen,
* 1 eetl vloeibare honing,
* 1 eetl witte wijnazijn,
* 3 eetl zonnebloemolie,
* zout en versgemalen zwarte peper,
* 4 plakken à 25 gram Mortadella in reepjes gesneden,
* warme baguette of ciabatta.

Limoensap,rasp,honing en de witte wijnazijn mengen in een kom,de zonnebloemolie erdoor kloppen,appelblokjes erdoor scheppen en op smaak brengen met zout en versgemalen zwarte peper.
Courgette,pijnboompitjes en de mortadella in een grote kom voorzichtig door elkaar scheppen,dressing erover verdelen,even laten marineren.
Salade verdelen over 4 bordjes en serveren met plakjes knapperige baguette of ciabatta.

Of maak een lichte meloen-parmaham salade.
Ingrediënten voor 4 personen:

* 1 krop kropsla,gewassen,gedroogd en in stukjes gescheurd,
* 1/2 Charentais of Cantaloupe meloen,geschild en in blokjes,
* 250 gr mini mozzarella bolletjes,uitgelekt,
* de blaadjes van 1 bosje verse basilicum in reepjes gesneden,
* 3 eetl (olijf-) olie,
* 2 eetl witte wijnazijn,
* zout,
* versgemalen gemengde peper,(roze,witte,zwarte),
* 8 plakken Parmaham (ca. 100 gram).

Witte wijnazijn,zout en versgemalen gemengde peper mengen in een kom.Olie en basilicum erdoor kloppen.
Kropsla,meloen,mozzarella en de vinaigrette goed mengen en over een mooie serveerschaal verdelen.
Parmaham er omheen of tussen leggen en op tafel zetten met een mandje knapperig stokbrood erbij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goede tip,meloen-parmaham,lijkt me heerlijk;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een goede suggestie om een licht verteerbaar voorgerecht te kiezen.

Andere antwoorden (10)

een amuse is helemaal HOT op dit moment. Een amuse is een zeer klein gerecht (of minihapje) ter bevordering van de spijsvertering en om de smaakpapillen op gang te brengen. Tegenwoordig wordt dit vaak bij het plaatsnemen aan tafel in een restaurant aangeboden, maar oorspronkelijk is dit een klein hapje dat tussen de gangen door geserveerd wordt. Het woord amuse komt uit het Frans, en betekent letterlijk vermaak (voor de mond). en is dus een prima voorgerecht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
goede tip,thx
paulus811
13 jaar geleden
Een amuse is een leuke suggestie, maar het is natuurlijk geen voorgerecht.
vrijwel iedereen heeft natuurlijk een suggestie maar denk dat je zelf al antwoord hebt gegeven op je vraag.

GOOGLE ........

makkelijke voorgerechten

koude voorgerechten

warme voorgerechten

eenvoudige voorgerechten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
goede tip
;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je soep meerekend miss wel,maar ik zoek nog een ander voorgerecht voor na de soep, +je voor de tips!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
no thanx (hoe laat eten we?) :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
:)
Nee, geen Kippensoep! Probeer in de sfeer van 't hoofgerecht te blijven. Een mooie Bruschetta met lamsvlees en citroenmayonaise bijvoorbeeld....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
of een rundercarpaccio met rucola, parmezaanse kaas en in olijfolie gebakken pijnboompitjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je voor soep wilt kiezen, zou ik eerder een heldere (paddenstoelen-) bouillon kiezen; je hoofd- en nagerecht zijn vrij zwaar (wel heel lekker!).

In plaats van soep is een kleine salade met een frisse dressing en wat knapperig stokbrood met gezouten boter lekker.

Of toast met gebakken paddenstoelen (bakken in olijfolie of roomboter, sjalotje/teentje knoflook erbij, snuf tijm, afblussen met scheutje witte wijn of droge sherry, vocht laten verdampen, op smaak brengen met peper en zout).

Eet smakelijk, je hoofdgerecht klinkt heerlijk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+je
Heerlijk verfrissend en niet echt vullend is een spoom of een granita!

Hier een heerlijke Granita di arance;

2 dl. vers geperst sinaasappelsap,
75 gr. suiker,
2 tl. citroensap,
muntblaadjes.

Zeef het versgeperste sinaasappelsap.
Breng 1 dl water aan de kook en los de suiker hierin op.
5 min. zachtjes laten doorkoken.
Laten afkoelen en dan vermengen met de beide vruchtensappen.
Doe dit mengsel in een lage metalen vorm in de vriezer.
Ca. 10 min.voor het serveren in de koelkast zetten.
Om te serveren;
Draai het mengsel in de keukenmachine tot grof ijsgruis, (met sikkelmes)
Schep het vervolgens in voorgekoelde wijnglazen of coupes en garneer met een blaadje munt.

Voor een spoom kan je het in een longdrinkglas doen en opvullen met een mousserende witte wijn zoals Keller Geister of Canei. Dan kan je ook grovere stukken ijs erin doen ipv gruis.
amc
13 jaar geleden
Zalm op een bedje van paksoi.
Verse zalm 4 stukken'ligt eraan hoeveel personen'
paksoi
olijfolie
zout en peper
masala'surinaamse kerriepoeder'
ketjap manis
citroensap

Smeer de zalm in met peper en zout en laat het rusten op een bord
Grill de zalm daarna op elke kant zo´n 4 minuten
Wok de paksoi met zout en peper en leg dit mooi op een bord
Meng een beetje olijfolie met een theelepel ketjap manis en de masala
Giet dit over de paksoi en leg de zalm erop
Beetje citroensap erover en klaar.
Eet smakelijk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
voor lekkere voorgerechten moet je eens kijken op www.wezooz.be
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je in Turkije lamsvlees eet, krijg je altijd eerst een heerlijke frisse salade met heel fijn gesneden stukjes tomaat, veel dunne uiringen en fijngesnipperde sla en peterselie. Een paar stukjes brood hoort er ook bij. Heel licht verteerbaar en combineert prima met het hoofdgerecht.
alvast smakelijk eten!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Lekkere combi!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dank je, het is ook heerlijk en één van onze favoriete gerechten :-)
Vitello Tonato