Kun je gelatinepoeder toevoegen aan b.v. yoghurt zodat het wat dikker wordt?

Ik wil afvallen en eet daarom veel yoghurt. Kan ik yoghurt verdikken met gelatinepoeder. Als dat zo is moet ik het dan een tijdje laten staan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
4.5K

Het beste antwoord

Gelatine moet meestal worden opgelost in een warme vloeistof. Voor een lekkere dikke yoghurt kan je beter Griekse yoghurt nemen, die is heerlijk en dikker van structuur dan onze vloeibare in pak. Ook heerlijk is het om yoghurt een nachtje in een vergiet met dun doek uit te laten lekken in de koelkast. Hangop maken is dit en dan heb je ook heel lekkere dikke yoghurt zonder toevoegingen!

Toegevoegd na 11 minuten:
Je kunt het evtl verdikken met gelatinepoeder. Je moet dan eerst de gelatinepoeder 10 min. laten weken in melk.
Dit au bain Marie verwarmen tot ong. 70 graden C. en daarna terugkoelen tot handwarm. Dit gelatinemengsel kun je dan toevoegen aan de yoghurt. Er is ook gelatinepoeder dat je gewoon door de yoghurt of melk kunt roeren maar dat is meer ter versteviging van botten Dit kan je ook meteen opdrinken maar maakt niet echte dikke yoghurt. Daarvoor moet hij echt verwarmd oplossen.
amc
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Top +

Andere antwoorden (2)

ja dat kan. weet niet of het er lekkerder op wordt.
maar het kan. even door roeren en laten staan.
succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee dat kan niet zomaar, je moet gelatine eerst mengen met water en dan in de yoghurt, maar of het lekker is??

Je moet het dan even laten staan ja...

Neem je dan een gelatine met een smaakje?