Wat kan ik in plaats van prei gebruiken?

Ik heb hier een pakje 'ovenschotel prei kerrie met gehakt' van maggi staan. Ik moet zelf toevoegen: gehakt, prei, aardappelschijfjes, ei.
Wij zijn niet zo dol op prei. Wat is een lekkere vervanger in combinatie met kerrie?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
29.9K

Het beste antwoord

bloemkool... dan krijg je een heel lekkere bloemkoolschotel.

doen wij ook vaak
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Het gaat voornamelijk om de hoeveelheid/gewicht van de groente. Je zou twee paprika's kunnen gebruiken, of een flinke ui fruiten voor je het gehakt gaat bakken. Ik zou allebei doen ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uien, witlof, of andijvie. Smaken allemaal even lekker met kerrie. Vooral als je eerst even wat fijngesnipperde ui bakt en dan de verdere groente met wat water erbij stooft.
Amadea
13 jaar geleden
Elke soort groente die goed samengaat met de smaak van kerrie. Broccoli, bloemkool, sperzieboontjes, kool, courgette enz. Neem gewoon een groente die je zelf lekker vindt.
amc
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mmm..broccoli is idd ook wel een goeie denk ik +
Ik vind ui altijd wel een goede vervanging voor prei, ze lijken immers erg op elkaar. Het wordt natuurlijk wel iets anders en wat zoeter, maar ik ben nog geen recepten tegengekomen waarbij de ui niet passend was.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oeh...maar 500 gr ui vind ik wat veel :-( en als ik minder doe zit er zo weinig groente in.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ui is familie van de prei...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind prei een beetje tussen ui en groene bladgroente inzitten, dus misschien een combinatie van ui en een andere groene bladgroente?
Iets als spinazie, boerenkool of paksoi?
Ook heel lekker: spitskool. Hoeft maar heel even meebakken te worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ook lekker met heel ouderwetse groentes, bijv. pastinaak, knolselderij in blokje of boogjes bleekselderij. Deze groentes zijn wel sterk van smaak, dus ik zou het dan combineren met iets neutraals zoals courgette.

Of een mengsel van ui met groene peulvruchten: tuinbonen, snijbonen, erwtjes, peultjes en sperziebonen. Zoveel mogelijk vers (even blancheren), anders uit de diepvries.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ook creatief +