Weet iemand waar ik bospaddestoelenfond kan kopen? Ik heb dit nodig voor een recept van bospaddestoelensoep die ik wil gaan maken!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
7.3K

Het beste antwoord

Ik weet niet hoe culinair je bezig wilt zijn, maar je kunt paddenstoelenfond ook zelf maken. Ik vind dat zelf altijd wel leuk, want voel me dan een echte kok in mijn mini-keukentje. Wel maak ik het in grote hoeveelheden, waarvan ik dan de rest invries, altijd handig in soep of saus.

Dit recept heb ik ooit van internet gehaald en vaak gemaakt:

- 1 kg paddestoelen naar keuze, ongewassen
- 10 g gedroogde morilles of cantharellen
- evt. afval van de paddenstoelen die je in je gerecht wilt gebruiken (stelen e.d.)
- ½ bosje lavas
- ½ bol knoflook, 1 x doorgesneden
- 2 takjes tijm
- 1 klein takje rozemarijn

Doe alle paddestoelen + afval in een pan met 2½ liter water, breng aan de kook en laat het een half uur zachtjes koken.

Zet de staafmixer in de pan en pureer alles grof.

Voeg de overige ingrediënten toe en laat 1 uur zachtjes trekken.

Zeef en zeef nog eens door filterpapier (koffiezakje).

Kook in tot de helft en vries in porties in.

Deze fond geeft een flinke aanmoediging aan alle paddestoelengerechten en kan, verdund met water, bouillon of room, worden gebruikt voor paddestoelensoep en/of saus.

Als de fond wordt gemaakt van gedroogde paddestoelen is er in totaal 210 gram nodig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

AH Bospaddestoelen Fond is bij Albert Hein te koop.