Wat voor gerechten kun je maken met Authentic Tikka Curry Powder?

Graag met recept

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
1.5K

Het beste antwoord

King Prawn Curry / Exotische curry met grote garnalen.

Ingrediënten voor 2 personen:

* 16 grote garnalen,scampi of gamba,gepeld,
* 1 middelgrote ui,fijngehakt,
* 3 volle theel Tikka Curry Powder,
* 1.5 eetl Garam Masala,
* 1 rode fijngehakte chilipeper,met of zonder de zaadjes,
* 1 afgestreken theel chilipoeder,
* 5 tenen knoflook,gepeld en gekneusd,dus niet snijden of uitpersen,
* stukje verse gemberwortel van 3 cm,geschild en gekneusd,
* 5 eetl plantaardige olie,
* 5 eetl verse gehakte korianderblaadjes,
* 50 ml water,
* 100 ml kokosmelk.

Roer in een kommetje het water,de kokosmelk,Tikka Curry Powder,chilipoeder en de Garam Masala goed door elkaar.
Verhit de olie in een wok of pan en bak hierin de ui glazig op een middelhoog vuur,voeg de gehakte chilipeper en de gekneusde knoflook en gemberwortel toe en bak deze,op een laag vuur,5 minuten mee.
Voeg het kokosmelk-mengsel toe,zet het vuur iets hoger en laat,onder voortdurend roeren,3 minuutjes koken tot je een romige saus krijgt,voeg wat water toe als het te dik wordt.
Vuur helemaal laag zetten,de grote garnalen toevoegen en deze meekoken tot ze roze zijn.
Schep er tot slot de verse gehakte korianderblaadjes door.
Lekker met basmatirijst,komkommersalade en papadums.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Indiase Tikka Masala

Tijd: 15 minuten

Aantal personen: 4

Ingrediënten:

•400 gram rijst
•300 gram kipfilet
•1 zak wokgroente (400 gram)
•1 ui
•Currypoeder
•1 pot Tikka Masala roerbak saus
Recept:

1.Bereid de rijst volgens de gebruiksaanwijzing op de verpakking.
2.Snijd de ui fijn en roerbak in een wok. Voeg de in blokjes gesneden kip toe.
3.Wok de groente mee en breng op smaak met currypoeder.
4.Voeg de tikka masala saus toe en verdun eventueel met wat water.
5.Giet de rijst af en serveer met de saus.

Smakelijk eten!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een heerlijke vegetarische groentecurry maken.

Een favoriet recept van mij is pompoencurry.
Bak in hete olie ongeveer1 cm verse gember, in stukjes gehakt. 5 Minuutjes. Dan olie iets minder heet en 1 ui in grove stukken, en een gehakt teentje knoflook (of 2 of 3 hangt ervan af of je knoflook lekker vind en wat voor afspraken je die avond nog hebt : ) fruiten, ongeveer 10 minuten. 150 ml kokosmelk uit blikje erbij. Zout, vers pepertje en blokjes pompoen, blokjes rauwe aardappel, bloemkoolroosjes. Afgestreken eetlepel van deze typisch engelse curry erbij. 15 minuten laten stoven, soms iets langer, soms iets korter: hangt van de grootte van de blokjes groente af. Gewoon even proeven. Eventueel als het te nat is geworden, laatste 5 minuten deksel eraf.
Je kunt eindeloos experimenteren met dit gerecht. Pittiger, minder pittig, met verse snijboontjes of peultjes. Met of zonder aardappel. Met een scheutje gembersiroop.

Lekker met warme naan (indiaas brood) of rijst.