Aardappelen die in september zijn geoogst kunnen meestal tot april worden bewaard. Zijn ze in oktober van het land gehaald dan kunnen ze wel tot mei of juni worden bewaard.
De ideale bewaartemperatuur is 7- 10 ºC (dus niet in de koelkast), en altijd in een donkere en droge ruimte. Nooit in een plastic zak, want dan gaan ze sneller rotten en verkleuren (groen).
Als je aardappelen bij kamertemperatuur opslaat, moet je ze binnen een paar weken gebruiken.
Amadea
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dat ligt aan de omstandigheden. Een tot twee weken moet op een koele, donkere plek lukken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hmm ik zou het niet weten, maar mijn moeder vertelde laatst dat mijn oma alvast aardappelen voor het hele jaar haalde..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
koel wegzetten op een donkere plek en geen vocht erbij. als ze gaan uitlopen kun je ze ook nog gewoon gebruiken. het is dus afhankelijk van de factoren hoelang ze goed blijven. soms liggen ze bij mij wel eens 5 weken en dan nog zijn ze goed om te eten hoor.