Is stemgember eigenlijk niet hetzelfde als gekonfijte gember?

Ik heb gekonfijte gember nodig, maar ik heb wel stemgember.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Koken
5.8K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waar voor nodig?

Het beste antwoord

De stemgember is milder van smaak. Gewoon gebruiken en een beetje suiker toevoegen zou ik zeggen.

Het is dezelfde plant.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Om gekonfijte stemgember te kunnen produceren heb je jonge gemberwortels nodig ook wel de stemgember genoemd. Jonge gember bevat namelijk geen vezels. Dit is essentieel om goede kwaliteit gekonfijte gember te kunnen produceren. Hoe ouder de gemberwortel hoe meer vezels deze bevat. Wanneer de geoogste gember bij de fabrieken door de boeren wordt aangeboden, worden deze streng gecontroleerd op vezels. Dit weten te boeren echter zij hebben ook een belang op zoveel mogelijk opbrengs
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Stemgember en gekonfijte gember hebben een erg zoete gembersmaak, dus je kunt het prima gebruiken.