Wat gebeurd er met het slachtafval als er alleen nog vet-vrije worst gemaakt wordt?

In Duitsland is er een procede gevonden om smakelijke worst te maken zonder vet te gebruiken; Hier gaat top kwaliteit vlees in. Wat nu met het slachtafval wat er traditioneel voor gebruikt wordt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
2.7K

Het beste antwoord

Wat dacht je van frikandellen,kroketten en wat dies meer zij aan vlesshoudende snacks?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Katte en hondenvoer
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gemaakt uit slachtafval zoals ingewanden. ... Gelatine Wordt gemaakt uit de botten en huid van slachtdieren; varkens, koeien, vis, enz. ... geen Mac's in de buurt zitten, kan je altijd wel een Shoarma tentje vinden! ...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inmiddels zijn er al enkele fabrieken die van slachtafval en frituurvet biodiesel fabriceren. Dit zijn echter afgekeurde slachtafval producten.
Het slachtvlees dat voor consumptie geschikt is en gebruikt mag worden is gekeurd. Alleen van gekeurd slachtvee mag het afval gebruikt worden voor consumptie. Het wordt doorverkocht aan slagers die het in hun worsten verwerken bijv. Er worden smaakvolle sauzen/soepen van getrokken, want juist in karkassen en vet zitten de smaakstoffen! Ook worden er snacks van gemaakt zoals frikandellen, hamburgers berenhap enz.
Zodra een hamburger van puur rundvlees, zonder vetresten wordt gemaakt, hangt er een prijskaartje aan.
Snackbars verkopen dit daarom niet, want het zou te duur worden voor een snelle hap. Die kopen/verkopen meestal alleen de met slachtafval vermengde gemalen producten.
Bedrijven die ook slachtafval opkopen zijn de fabrieken die honden/kattenvoer producten maken.
Ook wordt er met slachtafval hevig gefraudeerd! Vele vrachtwagens zijn al betrapt met slachtafval dat werd verkocht als vlees of dergelijke oplichting spraktijken.Hiermee zijn al veel afvalverwerkings bedrijven
betrapt, vooral in het buitenland makenzich er velen schuldig aan. Hiet is de controle sterk dus neemt men niet zo snel het risico zoals bijv. oostbloklanden wel doen.
amc