wat is de naam van dit gerecht?

Heb een tijdje geleden Thais gegeten in een restaurant. Ik had toen rijst met varkensvlees, gember en groeten. De naam van het gerecht bestond uit 3 woorden en je had het ook met kip of rund vlees. Verder kon je kon kiezen of je gebakken of witte rijst wou.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
1.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Was het erg pittig of niet? En "nattig" zoals in een curry of meer "droog"?

Het beste antwoord

bamibal
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Moo Phad Khing (หมูผัดขิง) 1 peper € 12,10
Gebakken varkensvlees met groenten, gember en peper in thaise saus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk Kai Phad Khing. Hieronder een recept van Rudolph van Veen, kun je kijken of je het herkent:

3 tenen knoflook
sojasaus
versgemalen peper
600 g kipfilet
80 g gemberwortel
1 ui
300 g rode en groene paprika
200 g champignons
4 lente-uien
takjes koriander
paar radijsjes
olie
½ dl kippenbouillon
4 el oestersaus

Pel en hak de knoflook en meng met een scheut sojasaus en peper tot een marinade. Snijd de kipfilet in plakjes en leg ze minimaal 15 minuten in de marinade. Schil de gemberwortel en snijd in dunne plakjes. Snijd de ui en paprika’s in reepjes. Halveer de champignons. Snijd de lente-uien in schuine stukjes. Hak de koriander. Snijd de radijs in en leg deze in koud water.

Verhit een scheut olie in de wok en roerbak de kipstukjes bruin. Voeg de gember en vervolgens de rest van de groenten toe en roerbak ca 30 seconden. Voeg de bouillon en oestersaus toe en laat ca 2 minuten koken.

Garneer het gerecht met koriander en radijs.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Weet je de naam nog van het restaurant? Google eens op de naam en dan kan je online de menukaart bekijken.
Misschien herken je dan het gerecht. Een gerecht met 'Moo, Moe of Mu', is varkensvlees, met 'Kai' is kip en met 'Neua' is biefstuk.
amc