Ik heb risotto met groenten en stukjes kip, wat zijn lekkere bijgerechten daarbij op tafel te serveren?

Op zich een volwaardige maaltijd, maar zou graag nog meer keus op tafel zetten. Niet te overheersend.

13 jaar geleden
in: Koken
24.5K

Het beste antwoord

groene salade, taugé, cashewnoten en kroepoek zijn lekkere aanvullingen bij een al volwaardige maaltijd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Een soepje vooraf. B.v. een Italiaanse tomatensoep.
Verder kun je er een mozzarella tomaatsalade bij doen en als laatste een Tiramisu.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou een caesarsalade aanraden.. Kaas in de salade is een goede smaakcombi met risotto. (waar ik aanneem dat er ook een kaassoort in de risotto is verwerkt)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een heel lekker en simpel groentegerechtje van Jamie Oliver, perfect bij Risotto, erg makkelijk, maar heerlijk en mooi om te zien. al vaak gemaakt en altijd succes:

Per persoon:
. 5 à 6 groene asperges, ongeschild
. 1 oranje en 1 rood kerstomaatje
. 1 takje rozemarijn
. 2 lange sneetjes pancetta
. enkele druppels olijfolie
. versgemalen zwarte peper
. 1/2 citroen, gehalveerd

De asperges op 2 lange sneetjes pancetta leggen.
De 2 kerstomaatjes op de asperges met de duim pletten.
1 Takje rozemarijn erop.
De pancetta rond de asperges draaien en er een bundeltje van maken.
In ovenschotel leggen.
Enkele druppels olijfolie op de aspergekopjes doen.
Peper toevoegen.
1/2 citroen erbij leggen.
Bak ze 10 minuten in een voorverwarmde oven (220°C)
Citroen uitknijpen op de klare asperges

Dit is een te gek groentegerecht dat je als voorgerecht of als groente bij vlees of vis kunt eten. Door de asperges bij elkaar te binden ziet het er ook verdomd leuk uit en door het bakken in de oven geven alle ingrediënten smaak aan elkaar af, waardoor het sensationeel lekker wordt. Op het plaatje wordt er een touwtje gebruikt om alles bij elkaar te binden, maar je kunt veel beter een plakje pancetta gebruiken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Groene asperges hebben in deze tijd van het jaar wel erg veel foodmiles. Maar het ziet er wel fantastisch uit!
Verse artisjokken! Heerlijk met een dressing van mosterd, honing, tijm en olijfolie.
Neem 1 artisjok per persoon, en kook of stoom deze 10 minuten gaar. Je kan er blaadje voor blaadje vanaf plukken, dan doop je het onderste zachte stukje in de dressing. Dat zachte stukje knabbel je eraf, het harde stukje is vaak taai. Hoe meer je naar het binnenste aat, hoe lekkerder tot je bij het hart van de artisjok komt, het allerlekkerste stuk.

Toegevoegd na 27 seconden:
'aat' = 'gaat'
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Italiaanse paddestoelen;

Bak wat gesnipperde sjalotjes in warme olijfolie en doe er knoflook , boter en plakjes kastanjechampignons en/ of gemengde exotische
paddestoelen bij. Ze liggen nu nog volop in de winkels.
draai het vuur iets hoger en bak alles, af en toe omscheppend, 2-3 min. zodat het teveel aan vocht iets verdampt en ze gaar zijn.
Kruiden met zout, peper,balsamico en tijm. Tot slot doe je er geroosterde pijnboompitten over.

Insalata Caprese;

Is altijd lekker als fris bijgerecht. Leg daarvoor plakjes tomaat en plakjes mozarella afwisselend en elkaar overlappend op een platte schotel en leg er wat blaadjes basilicum op. Giet er extra vierge olijfolie over en bestrooi met versgemalen zwarte peper en (zee)zout.

Of verwarm een blikje haricots verts ( fijne sperzieboontje)
of maak ze vers als je ze ziet in de winkel. Doe er een blikje tomatenblokjes bij en Italiaanse kruiden. verwarm op middelhoog vur tot alles warm is en voeg vlak voor het opdienen amandelschilfers eraan toe.
amc