En het is heel belangrijk dat je de goede sojasaus gebruikt. Namelijk ketjap manis van Kaki Tiga, een witte jerrycan. Bij de toko verkrijgbaar of sommige betere supermarkten. Die van conimex is echt troep en niet vergelijkbaar met de enige echte.

Je kan de kip in de ketjap laten weken, met knoflook en sambal erbij als je dat wilt. Ook kan je het tijdens het wokken erin stoppen. Alles mag! Als je maar de juiste ingrediënten gebruikt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Smaken verschillen maar ik vind het het lekkerst als de kip in blokjes gesneden wordt en dan in een mengsel van sojasaus met wat sambal een half uurtje gemarineerd wordt.
Daarna bakken in de koekepan, het krijgt door de sojasaus dan een heerlijk knapperig korstje. Hmmmmm
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind het lekkerste om een hele kip rondom aan te braden en dan ketjap, knoflook en beetje hete (Chili) saus toe te voegen en de kip gaar te laten stoven (met deksel bijna helemaal dicht).
Soms doe ik er ook andere (Indische) kruiden bij, o.a. gember en/of sereh, en/of goela djawa (Indische bruine suiker, lekker zoet...)
Met kipfilet kan het ook, maar niet zóóó lekker en de kans is dat de ketjap snel aanbakt, dus opletten.