Naast de verhoging van de smaak geeft zout ook een reactie met backpoeder waardoor de cake nog beter rijst.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

om het nog iets meer smaak te geven
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik denk ook om het meer smaak te geven want zonder dat zout zou het heel flauw en smaak loos zijn
Zout en bijv. vanille zijn smaakmakers. Zout is echter ook een smaakversterker en zal tevens het smaakprofiel van het gebak veranderen.
In het geval van Angel's food Cake ( dit is een typisch Engelse 'schuimcake' oftewel foam cake)
zorgt het zelfs voor een structuurversterker.
Het is wel zo dat in ons gebak niet teveel zout mag zitten, want anders rijst het niet. Het is dan ook maar een mespunt of een snufje, alleen voor de smaak.
amc
13 jaar geleden
amc
13 jaar geleden
Het is wel degelijk een smaakmaker. Probeer maar eens het verschil tussen een ei met- en zonder zout. Door zout heb je pas smaak aan een ei, net als soep enz. Het versterkt niet alleen de smaak maar het geeft pas smaak. Een ei heeft ook geen aroma en dit wordt door zout dus niet versterkt. Wel krijg je smaak.
amc
13 jaar geleden
Zout wordt gebruikt als smaakmaker,ter verbetering van de structuur van voedingsmiddelen en om de houdbaarheid van producten te verlengen. Ik bedoel hiermee natuurlijk keuken-of zeezout.
Om de zelfde reden dat je in havermoutpap een snufje zout gooit . Het is een soort smaakversterker. Maakt de smaak van het zoet meer uitgesprokener. Het prikkelt de smaakpapillen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zout is een smaakversterker. Al eens soep gegeten zonder zout? Je proeft zowaar niets. Wist je dat er in één bol roomijs 3 gram zout steekt.