Wordt in de originele Turkse keuken mosterd gebruikt?

En zo ja, in welke vorm en in welke gerechten?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
2.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, originele Turkse keukens meervoud/ Dit itt tot allerlei fusion gerechten.

Antwoorden (4)

Ik denk het niet want toen wij in turkije op vakantie waren vroegen wij om mosterd maar dat kende ze niet.
Zelfs niet in het hotel waar wij verbleven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jazeker wel. Het wordt Hardal genoemd.

Alleen de mosterd in Turkije lijkt niet op de mosterd die wij kennen. Mosterdzaad wordt in sommige gerechten los gebruikt. Maar men maakt thuis ook mosterd met mosterdzaadpoeder, citroensap, olijfolie en een beetje water.

Toegevoegd na 27 seconden:
Overigens is het niet een veelgebruikt product in Turkije.

Toegevoegd na 4 minuten:
Het wordt bij kip gegeten, maar ook in salades verwerkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb een Turks kookboek en in geen enkel recept daarvan komt het ingrediënt mosterd voor. Maar dat zegt natuurlijk niet alles. Het lijkt me in ieder geval dat het niet veel gebruikt wordt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mosterd is oorspronkelijk een Europese eetgewoonte.

Het is vanuit de westerse keuken naar moderne Turkse keuken 'geimporteerd' (precies zoals de curry vanuit oosterse keuken naar de westerse keuken geimporteerd is).

In de originele Turkse keuken hoort mosterd niet bij. Daardoor zijn de mosterd recepten in Turkije meestal bij een alternatief restaurant te eten.