Vershoudfolie - ook wel huishoudfolie , het gewone dunne kleeffolie dat je gebruikt om iets mee af te dekken of in in te pakken in de koelkast

Aluminiumfolie - zilverkleurig, gebruikt voor hetzelfde doel als bovenstaande maar ook om in de oven gerechten in te bereiden, en natuurlijk om mee te knutselen ;-)

Magnetronolie - iets dikker doorzichtig folie met hele kleine gaatjes, dat je kunt gebruiken om iets afgedekt in de magnetron te bereiden

Bakfolie - vaak ook in de vorm van zakjes of een hele lange 'slurf' waar je zelf stukken af kunt knippen ; knisperende folie waarin je grote stukken vlees kunt bereiden zonder dat je oven of een ovenschaal vies wordt

En dan heb je ook nog :
Bakpapier - geen folie, maar wel een zelfde soort verpakking, voor in de oven om bijv, koekjes of patat op te leggen zodat het niet aanbakt

Krimpfolie - (niet zozeer voor huishoudelijk gebruik) dat als ene plastic zak om producten heengaat en er in een oven strak omheen gesmolten wordt

Vacuumfolie - ook een folie die je moet verwarmen om een helemaal luchtdicht sluitende verpakking te krijgen. Ook voor huishoudelijk gebruik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Vershoudfolie ( om af te dekken)

Aluminiumfolie ( om hoedjes van te maken ;)

Magnetronfolie ( voor het afdekken )

Eigenlijk zijn dat de drie soorten folie. Ze worden regelmatig anders genoemd en door de verschillende merken kom je in de war. Er is wel kwaliteitsverschil in met name de vershoudfolie (ook wel huishoudfolie genoemd).