Deze kerst steken we de bbq aan. graag tips om in dit koude weer een geslaage bbq te hebben.

We hebben een rechthoekige open bbq, geen Weber met deksel . Om de cocosbriketten aan te maken gebruiken we wel een kolenstarter.Ik heb geen idee hoe het koude weer invloed zal hebben op de manier van bakken en het vuur brandende te houden.

Toegevoegd na 3 uur:
Eens het vlees gebakken is gaan we met z'n allen lekker binnen eten bij de open haard. Dus last van de kou zullen onze gasten niet hebben.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken

Het beste antwoord

je zou een party tent erboven kunnen zetten...
als vuur eenmaal brand zal t niet snel uitgaan, denk maar mensen die in besneeuwde gebieden wonen,die koken ook buiten in de sneeuw,

Toegevoegd na 2 minuten:
http://www.youtube.com/watch?v=xqoSxZikN-g
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Het vlees zal net zo goed braden als anders het vuur wordt net zo heet. Alleen de kou buiten is voor jullie zelf niet zo lekker. Zet een paar vuurkorven om je bbq heen wordt het wat warme en knusser
13 jaar geleden
Je zou een gas-straalkachel kunnen huren, wat fakkeltjes rond de barbecue, en voor de rest: Puur genieten.....!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Super leuk idee, als je een terrasverwarming neerzet dan zou je ook nog wel buiten kunnen eten. De kou heeft geen invloed op de baktijd of de hitte van de BBQ.
Veel plezier!