Wie weet leuke kleine kinderhapjes in kerst stijl voor school?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
2.5K

Antwoorden (12)

Wat het altijd wel goed doet zijn de mini pizza's of de in bladerdeeg gevulde hapjes[ bijv met een worstje erin] verder stokbroodjes met kruidenkaas.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Plakjes worst, die met een koekjesvorm in stervorm zijn uitgedrukt.
bamibal
13 jaar geleden
Kerstkoekjes of een saté prikker met worst erop in een kerstboom van schuim geprikt of je zou een lekker Hollands recept kunnen maken zoals hang op en dan in een leuke kerstschaal je kan van alles maken met een mooie versiering succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
fruitspiesjes, mini-pizza's, poffertjes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maak sandwiches, doe er een prikker in en steek het met een sterretjes-vorm uit.
Je kan ze zoet maken, met bijvoorbeeld jam en plakjes aardbei, of met chocopasta, enz. (evt. bestuiven met poedersuiker)
of hartig, met kaas en een komkommer enz.
Wat ook erg lekker is, is met cashewnoten-pasta (evt. met wat chocovlokken).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Neem croissantdeeg in blik en snijd er kleine driehoekjes uit. Bestrooi met chocoladevlokken, chocohagel of besmeer met nutella. Je kunt er ook rozijntjes opstrooien
of een hartige variant (erbij) maken door er geraspte kaas op en/of over te strooien nadat je ze met losgeklopt ei hebt besmeerd en opgerold. Even in de oven en klaar!
Ze zijn koud ook nog steeds lekker.
Leg ze op een schaal die bekleed is met leuke kerstservetten.

Maak een stapel pannekoeken en vul ze met jam, chocopasta, stroop,suiker enz. Rol ze op en snijd de rol in kleine schuine stukken. Prik er een parapluutje of prikker in.Bestrooi met poedersuiker.

Maak een soesjestoren. Koop 1-2 dozen slagroomsoesjes en laat ze ontdooien. Smelt boven een pannetje stomend water witte chocolade en doop de soesjes aan de onderkant hierin. Bekleed een ronde schaal/bord met een leuke kerstservet en stapel de soesjes hierop op elkaar als een piramide.
Druppel er nog wat chocolade over en bestrooi met poedersuiker.
amc
13 jaar geleden
Mag het met behoorlijk wat snoep zijn? Dan zijn deze sneeuwmannetjes misschien een leuk idee:

Prik 2 witte kokosspekken aan een satéprikker. Laat bovenaan een stukje vrij voor de hoed, die je maakt van een dropjojo en zo'n dropstaafje uit een zak Engelse drop. Teken met behulp van wat gesmolten chocolade knopen en een gezichtje. Breng aan de rechterzijkant ook wat chocolade aan en bevestig daaraan een bezem (een echt exemplaar (hout of kunststof) of een chocoladestaafje met een ingeknipt restje dropjojo eraan).

Of snijd driehoekjes uit plakjes cake, leg deze in de vorm van een kerstboom op een leuk kerstbordje en laat de kinderen de boompjes versieren met slagroom, fruit, zoet broodbeleg enzovoort.

Toegevoegd na 11 uur:
Dat laatste kun je ook in een hartige uitvoering doen door de cake te vervangen door bladerdeeg en te versieren met groente, vlees en dergelijke.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk ook eens op www.leukelunch.nl voor inspiratie,daar staan ook recepten voor hapjes en tussendoortjes.Gezond en wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kerstomaatjes met een prikker erin met op de prikker een stukje komkommer (met de schil naar boven). Het komkommerhoedje niet helemaal door de prikker duwen, dan heb je de specifieke kerstkleuren rood en groen bij elkaar. Je kan ze presenteren in een leuk opengevouwen kerstservetje
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Drie-in-de-pan (kleine pannenkoekjes met rozijnen en evt. appel). Je kunt het beslag eventueel in een vormpje in de pan gieten (kerstboom, ster, sneeuwpop etc). Kerstservetje en poedersuiker erop en smullen maar. Kan zowel warm als koud gegeten worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je neemt een gesneden brood een ster vorm ,kun je kopen in een huishoud zaak,leg het op een boterham en steek het uit.op die broodster maak je een kaasster daar boven op weer die broodster en bakken in de boter aan beide kanten bruin.Als dit klaar is doe je er een prikkertje op met ananas of een ander stukje fruit.Dit leg je op een kerst weggooi bordje en om de broodster giet je een groene saus.Je kunt ook een beschuit op een bordje doen daarover gele vla en daar op een halve persik.Kijk het is misschien niks bijzonders,maar het kost bijna niets.Je kunt ook stokbrood nemen in de lengte doorsnijden dat je twee halve stokbroden krijgt ,die weer in vieren snijden uithollen daar in twee knakworstjes en daar op een plakje kaas(met weer in de vorm van die ster,die je toch al had)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik maak elk jaar knakworstjes mat bladerdeeg het is super makkelijk om te maken (mini knakworstje en dan gwn bladerdeeg eromheen doen) en het is nog nooit niet op geweest