Wat is een lekker mexicaans toetje?

ik ga binnenkort een mexicaans etentje organiseren.
margarita vooraf, met tortillachips en guacamole, burrito's en salsa.
wat zou een lekkere toet daarbij zijn?

13 jaar geleden
in: Koken
20.3K

Het beste antwoord

Avocado-lime cheesecake; (ijstaart)

375 ml. slagroom,
175 ml. suiker,
1½ rijpe avocado, geschild en ontpit.
mon chou op kamertemperatuur, dus zacht
125 ml. limoensap,
Koekjes en boter voor de bodem van de taart.

Verwarm de room in een steelpannetje tot je kleine belletjes ziet aan de kanten. Haal van het vuur en roer er de suiker in tot deze opgelost is. Giet dit in een andere (metalen) kom en laat afkoelen.
Doe de avocado en roomkaas in de keukenmachine en laat draaien tot alles zacht is. Klop het dan door de afgekoelde room.
Maak er in een ijsmachine ijs van en lepel dit op de kruimelbodem die je in de vorm hebt uitgelegd. Strijk glad met een spatel en bevries het geheel zo`n 2 uur minstens voor het serveren.
Garneer met dunne schijfjes limoen.

Dit is een heerlijk gerecht, maar je moet er wel een ijsmachine voor hebben. Misschien heb je die toevallig?

Toegevoegd na 10 minuten:
Als je niet van een zoet dessert houdt maar wel van fris, maak dan eens een salade van rode grapefruit partjes en avocado schijfjes. Arrangeer ze mooi op een laag schaaltje en maak een dressing van; 70 ml. sinaasappelsap, 70 ml. olijfolie,3 eetl. limoensap en 2 eetl. honig. Klop door elkaar, en druppel het over de avocado- grapefruit. Naar smaak zout en peper erover malen.
amc
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Iets met chocola?
Cacao komt oorspronkelijk uit dat gebied.

Toegevoegd na 4 minuten:
Kijk ook eens op receptensites, daar is ook veel te vinden.
Bijvoorbeeld op AH.nl
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
14 toetjes op deze site!
http://www.smulweb.nl/zoeken/?type=recepten&query=mexicaans+toetje
Zoals mangosalade, cakejes met noten en chocoladesaus of tropische vruchtensalade!

Bij de bron vind je de recepten voor:
Fruitempanada's
Mangomousse
Mexicaanse chocoladeflan
Tropische vruchten salade

Of, als je het nagerecht Helado de canela wil maken, kijk je bij de tweede bron.

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kaneelijs, daar honing overheen gieten, garneren met walnoten en bestrooien met kaneel.
OF
een Mango ananas gratin
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gekarameliseerde pittige ananas met kruidig ijs.
IJs maken door in 1/2 deciliter water 75 gram suiker op te lossen en dan een eetlepel kaneel en een half theelepeltje kruidnagelpoeder erdoor te mengen. Laten afkoelen. Ondertussen 1 bak vanille-ijs iets zachter laten worden en dan de afgekoelde kruidensiroop erdoor mengen, weer snel in vriezer zetten. Dit kan een paar dagen van tevoren.)
De verse ananas (halve is voldoende voor vier personen) schillen en kern verwijderen. In plakjes snijden (blokjes kan ook).
60 gram suiker mengen met half theelepeltje cayenne-peper.
Bak de ananas vlak voor het serveren in (room-)boter en bestrooi met de cayenne-suiker.
Serveer warm bij het ijs (eventueel nog met caramelsaus = een beetje suiker lichtbruin laten worden en dan voorzichtig beetje slagroom erbij gieten).
Om het jezelf makkelijk te maken, kun je een dag van te voren het ijs in bollen scheppen en de bollen goed invriezen. Dan hoef je die alleen maar op de borden te leggen en als je dan ook nog een beetje (gebruneerd) amandelschaafsel onder de ijsbol doet, dan smelten ze niet zo snel en heb je mooi contrast tussen het koude ijs en de hete ananas.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Churro's.
Nodig:
45 g boter
snufje zout
4 el suiker
115 gr bloem
90 ml maismeel
2 eieren
1 el cacaopoeder
1 tl kaneel
olie en poedersuiker

Boter, suiker en en zout door 250 ml water roeren, dit koken op matig vuurtot de suiker is opgelost.
Maismeel en bloem erdoor roeren, blijven roeren tot er een bal ontstaan. Draai het vuur uit en laat even afkoelen.
Voeg de eieren een voor een toe met kaneel en cacao, na elke toevoeging even doorroeren. Het mengsel moet dan dik genoeg zijn om het spuiten met een spuitzak.
Doe het mengsel in een spuitzak met stervormig mondstuk.
Verhit ca. 10 cm olie in een diepe pan, spuit reepjes deeg van zo'n 20 cm in de hete olie en frituur elke kant ca. 3 min. Laat uitlekken op keukenpapier en bestrooi met poedersuiker. Serveer met verse mango of ander fruit en slagroom.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sorry.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
maar die van jou lijkt me ook niet te versmaden..
Mexicaanse Churros con chocolate :
Ingrediënten
Voor de churros:
225 mililiter water
125 gram bloem
20 gram boter
1 mespunt backin
1 ei
poedersuiker
olie om in te bakken
Voor de chocoladesaus:
100 gram pure chocolade
250 mililiter melk
1 afgestreken theelepel maïzena
3 afgestreken theelepels suiker

Bereiding
Churros:
Doe het water en boter in een pannetje en breng het aan de kook. Neem het pannetje van het vuur. Zeef de bloem en voeg het in een keer toe aan de hete vloeistof. Roer tot een gladde deegbal ontstaat. Zet het pannetje op het vuur en verhit al roerende het deeg 1 minuut. Schep het deeg over in een mengkom. Mix het ei door het deeg met een mixer met deeghaken op een rustige stand. Roer tot slot de backin door het afgekoelde beslag. Verwarm de friteuse tot 180 graden. Vul een spuitzak, met een stervormige spuitmond van ongeveer 10 milimeter doorsnede, met het deeg. Vorm repen van 12 centimeter, snijd ze af met een mes en laat ze direct in het vet glijden. Bak de churros goudbruin en laat ze uitlekken op keukenpapier. Bestuif ze met poedersuiker en serveer ze met lauwwarme, dikke chocoladesaus.
Chocoladesaus:
Hak de chocolade fijn. Smelt de chocolade samen met 125 mililiter melk en de suiker in een klein pannetje en breng het aan de kook.