Een Mexicaans dipsaus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een mousse op basis van avocado.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ingredienten
2 avocados
2 el limoensap
1 spaanse peper, zeer fijn gesneden
1 tomaat (liefst pomodori) ontzaad en in blokjes
zout en peper
1 el vers gehakte koriander
1 bekertje sour cream
1 teentje knoflook, gehakt (of meer naar smaak)

Bereiding
Snijd het vruchtvlees van de avocado in blokjes en doe in een grote schaal met het limoensap, fijngesneden sp. peper, tomaat blokjes, gehakte koriander en sour cream (begin met weinig). Meng dit alles goed en voeg meer sour cream toe tot een smeuige substantie ontstaat. Op smaak brengen met peper en zout.

Lekker bij Nacho's (Tortilla chips, chili gehakt, gesmolten kaas en salsa/pico de gallo).

Toegevoegd na 3 minuten:
Bijgaande recept en instructie hoe je dit maakt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, vind ik ook erg lekker. Leuk dat er zoveel mooie instructievideo's zijn. Je zou eigenlijk een LCD scherm in de keuken moeten hebben om de filmpjes op te kunnen bekijken. Zou mooi zijn voor de iPad, maar die ondersteunt helaas geen flash.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom krijg ik nou ineens trek...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hippo's hebben altij trek in groenvoer ;o)
Dat is een smeersel voor op brood of bijv. bij het eten en gemaakt van: avocado (geprakt), citroensap (beetje), knoflook. Zoek anders even op google voor recepten. Het is erg lekker vind ik, en gemakkelijk te maken en ook nog eens heel gezond.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Quacamole is een mexicaanse dipsaus met als voornaamste
ingredienten:avocado tomaat ui knoflook,sap van citroen of limoen en chilipepers (jalapenopepers)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Receptjes staan er al voldoende:

De naam is een verbastering van "ahuacamolli" uit het
Nahuatl (een uto-Azteekse taal).

ahuacatl (=avocado, aguacate in het spaans))
molli (=saus / massa)

==> inderdaad avocadosaus
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Guacamole (avocadomousse) is een bekende (dip)saus, afkomstig uit Mexico. De ingrediënten zijn naast avocado vaak ook tomaat, ui en/of knoflook, sap van een limoen of citroen, chilipeper , korianderblad en verschillende andere kruiden. Het wordt meestal gegeten met maïschips, maar kan worden toegevoegd aan vrijwel elk Mexicaans gerecht.