Tussen de €15,- en €25,- kan je goede keukenweegschalen vinden. Ik vind persoonlijk een keukenweegschaal, waarvan je door het draaien van een schijf het steeds op '0" kan zetten erg handig : je zet een schaal/deegkom erop, zet hem op '0', dan je 300 gr suiker erin, weer op '0', dan je meel, op 0', je boter, enz.
Mijn keukenweegschaal gaat tot 2 kg, maar zo veel heb ik nog nooit nodig gehad aan ingredienten.

Toegevoegd na 27 minuten:
Tot 10 kg of meer bestaat beslist, maar ik denk, dat je dan meer naar professionele kok-weegschalen toemoet, of voor bakkerijen of zo.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op 0 zetten kan je ook met digitale weegschalen hoor. Even op het knopje drukken en klaar. Of de schaal er op zetten voor je hem aanzet. Digitaal vind ik persoonlijk nauwkeuriger.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nadeel vind ik, dat die op batterijen werken - omdat ik maar af en toe iets bak, wil ik niet, dat op het kritieke moment ik wéér de winkel inmoet omdat de batterij weer eens op is...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb de mijne nu 5 jaar, nooit problemen mee gehad.

Andere antwoorden (3)

Mijn weegschaal gaat tot 2,5 kg. Ik heb ze nog nooit tot 10kg gezien maar wellicht de apparaten voor een professionele keuken wel.
De normale huis- tuin en keukenweegschalen kan je voor €10 al wel krijgen. Als je niet al teveel haast heb dan heb je nog wel eens aanbiedingen voor lager bij bv Lidl, of Aldi of Blokker ofzo.
Persoonlijk prefereer ik een digitale weegschaal omdat deze nauwkeuriger zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jc54
13 jaar geleden
Op zich hoeft een digitale weegschaal niet nauwkeuriger te zijn, dan een analoge, maar hij is gemakkelijker af te lezen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
OK, maar als het echt om grammen gaat dan is een digitale weegschaal toch verdraaid handig. Het aflezen is makkelijker waardoor je dus nauwkeuriger weegt...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vroeger hadden we toch ook geen digitale weegschaal.
En alles ging goed.
Totdat de digitale stuk gaat en met het vuil mee kan.
Een gewone gaat nooit stuk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb de mijne nu al 5 jaar, nog nooit problemen mee gehad.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En het wegen...ligt dan zeker aan mn eigen onhandigheid...
Rond een euro of 15 moet je wel een aardige weegschaal kunnen vinden. Voor een die tot 10kg weeft moet je misschien het dubbele betalen, tenzij je een oude bascule ook goed vind (die wegen voor huishoudelijk gebruik ook goed).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vele mensen hierboven vergissen zich enorm in de prijs van een keukenweegschaal tegenwoordig.
Ook ik had me er bijna in vergist tot ik op een website terecht kwam waar ze met de prijs worden vergelijkt :
http://www.pixmania.be/foodprocessor-keukenapparaat-blender-keukenweegschaal/benl1_45_446_1723_0_0_0_00_sg.html