ik heb een stukje zalm nu wie weet er een lekkere marinade of kruiden voor deze zalm ( ik hou niet van te pittig )

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
2.3K

Het beste antwoord

Marinade;
50 gr. honing,
sap van ½ citroen,
1 el. witte wijnazijn,
2 el. olie.

Roer alles tot een marinade en overgiet de zalm hiermee.
Laat minstens 2 uur in de koelkast marineren.
De zalm dan ca. 12-15 min. aan elke kant in de oven grillen
De vis daarna met zeezout bestrooien.

Intussen kan je een heerlijk sausje maken dat op de smaken aansluit van de zalm.
Daarvoor snijd je 1 bosje bieslook in rolletjes, roert 150 gr.
creme fraiche, 1 el. honing en ½ el. citroensap met een beetje zout naar smaak tot een sausje en doet de bieslook rolletjes erdoor.

De gegrilde zalm serveer je met de honingsaus apart erbij en erg lekker is hierbij een komkommersalade.
amc
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lijkt me heerlijk. Niet overheersend. Smaak van de zalm moet in takt blijven!

Andere antwoorden (4)

twee eetlepels olijfolie en 3 eetlepels mosterd mengen en de zalm mee insmeren, een kwartiertje laten intrekken en braden maar, eet ze
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
benodigdheden ;
4 eetlepels extra vierge olijfolie2 eetlepels citroensap3 eetlepels vers gehakte dille1 theelepel scherpe mosterd1 theelepel suikervers gemalen zwarte peperzeezoutzalm

BEREIDINGSWIJZE VOOR MARINADE VOOR ZALM OF ZALMFOREL :
Meng alle ingrediënten goed door elkaar en bedek hiermee de zalm of zalmforel. Laat gedurende 10 minuten afgedekt met plasticfolie in de koelkast marineren. Verwijder de marinade zoveel mogelijk en dep de vis droog. Grill de vis op een hoog vuur rondom krokant en bak hem bijna gaar op een matig vuur. Bestrijk onderwijl met de marinade.

OF.
Ingrediënten
Mooi stuk zalmfilet,op de huid,van 400 gram,
2 bosjes basilicum,
2 eetl zeezout,
1 eetl vloeibare honing,
1 onbespoten limoen,
1 zure appel,
1.5 borrelglaasje apfelkorn,
2 sjalotjes,
versgemalen zwarte peper.

Bereidingswijze
Draai alle ingrediënten,ook de limoen met schil en al,de zalm natuurlijk niet,door de keukenmachine tot een pasta.
Spreid deze pasta in de schaal en leg de zalm er,met de velkant naar boven,op.
Dek af met de folie en leg er dan iets zwaars bovenop,een pan water bijvoorbeeld,ikzelf vraag de buurvrouw.
Zet de zalm vervolgens minstens 12 uur in de koelkast,maar veel liever 24 uur of nog langer.
Haal de zalm uit de marinade,dep hem droog en snij met een vlijmscherp mes in flinterdunne plakken.

Serveertips
Met wat knapperig stokbrood en wat aangemaakte salade een heerlijk voorgerecht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mengsel maken van yoghurt (1dl) , kerrie poeder (3 tl), teentje knoflook, en zout naar smaak

Een paar uur laten trekken (enigsinds afdeppen) en dan bakken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Enkel Dille, honing, olijfolie en een prakje kiwi maakt de zalm verrukkelijk!