Ingrediënten voor 8 personen
1 bakje aardbeien snipperen (8 mooie grote aardbeien voor de garnering bewaren)
500 gram biologische (of magere frans) kwark
100 gram witte basterdsuiker
4 zakjes vanillesuiker
2 bekertjes van 125 ml slagroom (1 bekertje slagroom voor de garnering)
1 pakje gelatine blaadjes
Citroen uitgeperst en de schil geraspt
Een klein blikje frambozen/ aardbeien of bosvruchten (100 ml vruchtensiroop v/h blikje, dus niet weggooien)
Kruimelbodem Bauke + 75ml vl. Boter.
(of een andere bodem van: plakjes cake, langevingers of gekruimelde bastogne koekjes + 75ml vl. boter)

Hulpmiddelen
Een ronde vorm
Bakpapier
Garde,spatel, lepel
2 plastic kommen, steelpannetje,een bakje

Voorbereiding
1 bakje aardbeien snipperen, 8 mooie grote aardbeien bewaren voor de garnering
Citroen uitpersen en de schil raspen.

Bereidingswijze
Bodem:
Leg bakpapier op de bodem van de vorm.
Warm in een pannetje 75ml vl. Boter en giet het zakje kruimels erdoor. Met een garde roeren en van het vuur af. Met de bolle kant van een lepel de bodem maken. Laat de bodem afkoelen.-----------------------------------
-----------------------------------------------------------
Week 8 blaadjes gelatine in koud water (in een pannetje).

Was de aardbeien en snipper fijn, op 8 mooie grote aardbeien na voor de garnering.

Klop in een kom 1 bekertje slagroom stijf met 2 zakjes vanillesuiker.(andere is eventueel voor de garnering)

Warm 100ml siroop op in een pannetje, doe de uitgeknepen gelatine erbij en roer het geheel glad. Laat afkoelen op kamertemperatuur. Houd het goed in de gaten, zodat de juiste dikte wordt bereikt (slobberig) om straks het geheel samen te voegen.!!!!!

Doe in een andere kom:
de kwark,100gr witte basterdsuiker, sap van een Citroen, de geraspte schil van een citroen.

Als de gelatine slobberig begint te worden, deze door het kwarkmengsel roeren, daarna de slagroom voorzichtig/ luchtig erdoor spatelen en alle vruchten rustig er doorheen spatelen.

Bedek de bodem met de gesnipperde aardbeien.
Rustig het mengsel in de vorm gieten.

Laten 6 uur in koelkast staan of 30 min in de vriezer.

Als de taart klaar is de kwarktaart garneren met de aardbeien, beetje gelatine klaarmaken volgens pakje en een beetje over de aardbeien gieten tussen de aardbeien toefjes slagroom. KLAAR! mmmmm...

Serveertips
Serveer om het feestelijk te maken op het gebaksbordje een mop slagroom met een paar muntblaadjes erop.

Bron
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo bijvoorbeeld, en dit heb je nodig!

12 blaadjes witte gelatine200 gram mariabiscuits
100 gram roomboter500 gram aardbeien1 perssinaasappel500 gram kwark200 gram witte basterdsuiker250 mililiter slagroom4 eetlepels aardbeienjam0,5 eetlepel boter om in te vetten

lees verder op de site...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De makkelijkste manier : (en dat lijkt me wel handig als je op zoek moet naar aarbijen)

Koop een pak mix voor (aardbeien)kwarktaart, slagroom en kwark. En vers fruit, uiteraard bij voorkeur van het seizoen - aardbeien liggen in november niet echt voor de hand.

Maak de bodem en de mix aan volgens de aanwijzingen op de verpakking (geen oven nodig), maak het beslag aan volgens de aanwijzingen op de verpakking en meng er fijngesneden fruit doorheen, giet de vulling op de vorm, laat opstijven en versier met het verse fruit en eventueel geklopte slagroom. Jammie !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
50 gr. boter,
1 pak bastognekoeken,
1 el. bosvruchten- of aardbeienjam,
10 blaadjes gelatine,
500 gr. aardbeien,
100 ml. gkoeld aardbeien of sinaasappelsap,
500 gr. kwark,
200 gr. witte basterdsuiker,
250 ml. slagroom.

Verkruimel de koekjes in een keukenmachine heel fijn en roer de gesmolten boter en de jam erdoor.
Vet de springvorm in en druk de kruimels stevig aan op de bodem.

Week de gelatineblaadjes in wat koud water.

Maak de aardbeien schoon en snijd driekwart in kleine stukjes, de rest is voor de garnering.

Verwarm het vruchtensap in een steelpannetje, haal van het vuur en roer de uitgeknepen gelatine door het warme water. Roerend op laten lossen.
Laat dit afkoelen tot lauw.

Roer in een kom de kwark, suiker en het gelatinemengsel door elkaar en schep de stukjes aardbei hierdoor.

Klop de slagroom stijf en spatel luchtig door de kwark. Schep her kwarkmengsel in de springvorm, strijk de bovenkant glad en zet 3 uur in de koelkast om op te stijven.

Verwijder de rand van de springvorm en garneer met de overgebleven aardbeien.
Plaatje bij antwoord
amc
13 jaar geleden
er is in de winkel ook een pak van koopmans waar precies opstaat hoe je het moet doen en wat je nodig hebt. ideaal voor de minder goede koks onder ons. bij mij lukt hij altijd perfect en hij is super lekker. aardbeien erop voor versiering en klaar.