Kan ik gehaktballetjes toevoegen aan pompoensoep?

Ik wil pompoensoep maken en heb al een lekker recept gevonden. Om het ook voor mijn man (een echte vleeseter) acceptabel te maken wil ik er gehaktballetjes aan toe voegen. Iemand hier ervaring mee?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
5.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bak gewoon lekker apart gehaktbal voor hem :) Dan kan hij hem in de soep doen als hij dat wilt en doet hoeft jou heerlijk pompoenensoep geen martelgang te onder gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat me qua smaak beter lijkt passen: heb je er al aan gedacht om spekblokjes te bakken en op het laatst in de kom erdoorheen te roeren?
paulus811
13 jaar geleden
Hoi Cavia, ik ga vanavond ook pompoensoep maken (heb nog een halve over van het roerbakken met honing en gember mjammie), maar zou je het ultieme recept hier willen delen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Paulus811, voor mijn ultieme recept zul je nog even tot morgen moeten wachten, pas dan ga ik de soep maken. Als hij lekker is geworden hoor je het en als hij niet te eten was hoor je niks, dan heb jij ook niks aan mijn recept.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Paulus811, de soep was goed te eten, maar zal wat mij betreft niet vaker op het menu staan. Uiteindelijk heb ik geen gehaktballetjes gebruikt, maar spekreepjes.

Antwoorden (8)

gehakt zou ik er niet in doen. Wel lekkere kip.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je ook kinderen hebt, is spinnensoep wel leuk. Je maakt dan spinnen van gehaktballetjes en spaghetti, en die gaan in de pompoensoep:
http://www.omasrecepten.com/recepten/Seizoensrecepten/Halloween/Spinnensoep.html
bamibal
13 jaar geleden
paulus811
13 jaar geleden
nou zeg, wat een enorm flauwe en onterechte min. Is toch een leuke suggestie? Ik maak er een + van
Tuurlijk,maar ik zou wel een apart pannetje uit de vegetarische soep scheppen en daar dan de balletjes aan toevoegen.Er komen vleessappen vrij uit de gehaktballetjes tijdens het garen en dat ga je zelf ook proeven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij kan dit prima.
Ik heb in mijn zelf bedachte recept vegetarische balletjes van tival (AH) gedaan en het was heerlijk.
Dus ik enk zeker dat de vleesvariant dan ook zal smaken
Ik zou de vlees balletjes wel even appart bakken.
Als je mijn makkelijke overheerlijk recept wil hebben, stuur me dan even een berichtje
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tuurlijk! Owel op voorhand gekookte balletjes of op voorhand gebakken balletjes. Met verse balletjes kun je de soep ook nog invriezen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat jouw man een vleeseter is, kun je er ook zwarte woudham aan toevoegen. Dat past beter bij de smaak van pompoen dan gehakt.
-Je snippert de ham in zeer fijne reepjes, bakt die even aan zonder boter. Je strooit de ham in een rondje bovenop de soep die je eerst opschept in de borden.
-Als de soep nog heel heet is, hoef je de ham niet eens aan te bakken en kun je de snippers zo over de soep strooien.
Als je de soep wil invriezen, doe je dit best zonder de ham. Doe de ham erbij als je de soep weer opgewarmd hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het zou best kunnen, maar denk wel dat het niet meer naar varkensvlees gaat smaken, wat je wel kunt doen is de balletjes appart maken en pas later in de soep zetten, probeer het echte recept van de antillen eens wordt voorbereidt met zoutvlees.
Bronnen: