Welke ingredienten heb je nodig om een pizza te maken?

Ik wil thuis pizza's bakken, maar ik heb geen idee welke ingredienten je nodig hebt voor de pizza..

Meel, suiker..... en nog wat dingen? (:

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
3.1K

Het beste antwoord

Suiker heb je in elk geval sowieso niet nodig.
Van meel en water kun je - met wat gist - een bodem bakken (voor precieze recepten : zie internet ; vaak is kant en klare broodmix of pizzadeeg makkelijker).
Dan heb je tomatensaus / sugo nodig en kaas (mozarella, maar elke kaas die je lekker vindt ik goed.)

Dat is de basis. Daarbij kun je dan alle mogelijke en denkbare ingredienten en restjes verwerken die je in huis hebt ; (gaar) vlees, goente, vis, fruit, wat je lekker vindt.

Kneed het deeg en rol of vorm er schijven van. Besmeer met de tomatensaus / sugo, beleg met ingredienten naar keuze , bestrooi met kaas en bak op ca. 200 graden ca. 20 minuten in de oven. (Testen ; de dikte van de bodem heeft er nogal invloed op).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

meel, water, zout, tomatenpuree/gepelde tomaten, kaas, uien, en wat je er verder maar op wil.
Je kunt in de winkel ook een pizzamix kopen.

Toegevoegd na 19 seconden:
Maar waarom suiker?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in de bron staat de bodem uitgelegd incl ingrdienten

en ook wat je erop kunt leggen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De bodem:
Gist (Blokje), bloem (350g), snufje zout, water (250ml) en olie (2, 3 eetlepels) mengen mengen tot een flexibel deeg ontstaat. Je kan ev een eetlepel suiker er door doen. Daar wordt de korst wat knisperiger van; Ik doe het zelf niet. Op een warm plekje met een vochtige doen (Of in een kom met deksel!) laten rijzen tot deeg 2 keer zo groot is. Tip: Doe een theelepel droge thijm door het deeg!

Deeg doorkneden, en uitrollen tot een halve cm dik, en op een ingevet ovenblik plaatsen. Als je van kaas houdt: Rol in de rand stukjes kaas.

Op de pizza kan je van alles doen. De basis is een saus van tomaten, welke vooral niet de nat moet zijn. Mozarella of een mix van geraspte kaas er op. Zelf doe ik tussendoor nog pepertjes, gele paprika en blokjes gesneden uit ham & pepersalami stapeltjes er op. Hier en daar een olijf en de geraspte kaas er op.

Ik bak vervolgens de pizza af: Voorverwarmen op 240 graden. Als de pizza er in gaat over terug naar 200-220 en 13 minuten later is de pizza klaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kaas melk vlees deeg kruiden salt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bloem, snufke zout, water en gist...

blik gepelde tomaten pureren..
basilicum toevoegen..
en mozzarella blokjes snijden..
en olijfolie..

bloem water gist een beetje zout mengen, doe er een klein beetje olijfolie in
mooie bol maken en laten rijzen met een natte doek erover..
dan uitrollen..bloem op de aanrecht en rollen goed rollen..
dan de tomaten pulp erop, mozzarella of plakjes kaas..en beetje olie erop..in de oven afbakken...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
voor de bodem heb je al veel recepten, ik wilde alleen toevoegen, wij laten soms de tomatenpuree weg, de kinderen vinden puree te scherp en wij "tomatenblokjes"te waterig. Hier in de familie is de 4 kazen pizza (of 5,6,7) helemaal in, maar iedereen lust gorgonzole en brie en mozzeralla enz enz

Als beginnende pizzabakker kun je je veel moeite besparen door de gekoelde blikjes te kopen (van het danerole type maar dan voor pizza) met deeg, echt veel veel beter dan die kant en klare bodems (dat is net karton) en nog makkelijker (en ik vind lekkerder) dan die pakken die je moet mengen.

Hier hebben we een broodbak machine daarin is deeg maken ook vrij simpel, maar die blikjes zijn echt goed
13 jaar geleden
Suiker is nergens voor nodig.
Denk er eens aan om de bodem meer smaak te geven met kruiden als basilicum of oregano, tijm rozemarijn en bieslook en peterselie. Dan is een eenvoudig beleg genoeg, als plakken courgette met tomaat. Wil je graag kaas, neem dan enkel mozzarella voor een eenvoudige smaak, hou je van een sterke smaak dan is blauwe kaas heerlijk- i.c.m. paprika. Na het bakken een dikke laag rucola erover en het is heerlijk! Natuurlijk met een groot glas rode wijn.

Toegevoegd na 41 seconden:
Oh ja, en nog 'slinger' olijfolie erover..