Wat voor geraspte kaas kan je het beste bij lasagne gebruiken?

Dus goudse kaas, jong, 48+, enzovoorts

Het is voor traditionele lasagne trouwens.

En geen recepten svp, daar heb ik al heel wat van :P

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
23.1K

Antwoorden (13)

lekker jonge kaas...
of mozzarella..die kan je kopen en zijn verpakt in zakjes...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Versgeraspte Parmezaaanse kaas....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mozzarella en Parmezaanse word er traditioneel gebruikt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Ik gebruik altijd een mix van Parmezaanse en geraspte oude kaas (huismerk 1000).
13 jaar geleden
Het ligt er een beetje aan of je van een sterke smaak houdt van kaas. Jonge kaas zit nog heel veel vocht in, daardoor heeft het minder smaak heeft dan meer belegen kaas.
Oude of overjarige kaas smaken sterker dan de jong/jong-belegen/belegen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Parmazaanse kaas, Gorgonzola
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Blauwe kaas (Danish Bleu of Gorgonzola) of belegen geraspte Goudse kaas.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Parmezaans en Gruyère ( of iets minder smaakvol :Emmentaler)

Toegevoegd na 11 uur:
Bel Paese is ook zeer lekker met of zonder Parmezaanse kaas indien je het echt Italiaans wil houden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Probeer eens verkruimelde harde schapenkaas. Zeer smaakvol, in tegenstelling tot de veel vlakkere mozarella. Past beter bij de Italiaanse kruiden als oregano en basilicum, die ook sterk van smaak zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij een lasagne met milde smaak neem ik altijd 'pecorino',
die is lekker pittig.
Heb ik geen zin in bechamelsaus, dan neem ik 'Provolone',
die is ook bijna wit en smelt heel mooi.
Parmezaanse kaas is altijd goed en licht verteerbaar.
Heb ik geen zin om naar de kaasboer te gaan, dan heb ik altijd een zakje 'gratin' kaas of belegen Gouda in huis. Dit heb ik altijd in voorraad en is bij alles wel te gebruiken.
amc
13 jaar geleden
vaak ligt er in de vakken ook speciale kaas voor op de pizza. die kun je goed gebruiken in lasagne.het ligt bij de voorverpakte kaas. in het koelvak.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Emmentaal kaas heeft een aparte smaak,geweldig bij lasagnae!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik gebruik altijd jong belegen kaas (zelf geraspt,maar hoeft niet perse)
Zo blijft de lasagne nog mooi stevig in en aan elkaar.