Hoe maak ik morgende beste appeltaat ooit?

ik ben een groot liefhebber van appel gebak en ben zoek naar recepten van deze heelijkheid die ik kan gebruiken voor mijn creatie van morgen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
1.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat gaat je niet lukken... die staat altijd bij mijn moeder in de oven :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik ga het toch proberen :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij kun je de komende weken heel wat experimenteren :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja er staan wel dingen bij die ik in de komende taartjes zeker ga proberen vooral de jam tips vind ik erg leuk daar zou ik zelf niet snel opgekomen zijn en lijken me erg lekker ook jouw tip van custard poeder lijkt me erg lekker en ga ik zeker eens proberen want soms is nattigheid een probleem

dit zijn nou echt dingen die ik leuk vind op gv :-)

Het beste antwoord

Op de deegbodem paneermeel strooien en daarop pruimenjam of bosbessenjam smeren, hierop halve, met citroensap, suiker en kaneel gekruide appelhelften die je op de bolle kant ingekerft hebt en met deze kant bovenop,
hebt neergelegd. Grofgehakte, lichtbruin geroosterde amandelen erover strooien en ca. 45 min. bakken. Lekker met Granny Smith appels!

Rozijnen erdoor geweekt in Grand Marnier.

Door het appelmengsel; rozijnen, citroenrasp en-sap, kaneel, vanillesuiker en honing doen. Door het deegbeslag
dan 1 el. gemengde notenmoes (reformwinkel)toevoegen
Normaal afluiten met deegreepjes ingekwast met losgeklopt eiwit en bestrooien/garneren met ½ gepelde walnoten en gepelde amandelen ( 6 stuks van elke soort).

Door het appelmengsel; Blokjes appel (goudrenet), ongezouten, gemengde noten, geraspte winterwortel, kaneel, gemberpoeder en citroensap. Deegreepjes bovenop insmeren met losgeklopt ei en bestrooien met sesamzaad.

Door het appelmengsel; In zeef rozijnen, krenten, gedroogde ontpitte pruimen en gedroogde abrikozen wassen. In kom doen met heet water een ½ uurtje wellen. Appelblokjes in kom doen, geweekte, uitgelekte vruchten toevoegen + suiker, custardpoeder,kaneel en ongezouten cashewnoten en hazelnoten.

Ook lekker; verklruimelde bitterkoekjes over de deegbodem strooien voor je de vulling erop legt. Lekker met een garnering van slagroom en bestrooid met chokoladevlokken. (als hij klaar is )

Heel lekker; Rozijnen weken met whisky en inplaats van deegreepjes een deeglap leggen. Het wordt zo een dichte appeltaart die je na het bakken in het midden bedekt met een whisky glazuur, gemaakt van; 100 gr. poedersuiker aangeroerd met 1 lepeltje heel sterke koffie en enkele druppels whisky.
amc
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wauw zeker de bitter koekjes
dikke plus
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad bitterkoekjes! Dat heeft ook een amandelsmaak.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
veel bruikbare tips die ik zeker ga proberen

Andere antwoorden (4)

Je houd van appeltaart maar hebt niet veel ervaring met bakken anders had je het juiste recept allang gehad.
Ga morgen niet zelf voor de beste appeltaart want dat gaat je niet lukken. Vraaghet maar aan oma ofzo.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Amandelspijs erin is ook erg lekker, of geschaafde amandelen erop strooien.
De bodem en/of de bovenkant insmeren met abrikozenjam smaakt ook erg goed.
En kies vooral stevige appels, zelf neem ik het liefst zure: goudreinetten bij voorkeur.
Beetje kaneel, die gewelde rozijnen, een paar scheppen niet-aangemaakte custardpoeder door de appelmix roeren zodat de boel niet klef wordt, en de taart vooral laten staan tot ie een beetje droog is, soms veel langer dan je recept voorschrijft (hangt ook van je oven af, maar vooral van de appels).

Succes!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
abrikozenjam dat lijkt me een goed idee dat ga ik zeker proberen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
abrikozenjam er boven op met poedersuiker
amc
13 jaar geleden
Abrikozenjam is inderdaad het geijkte wat erop gesmeerd wordt. Vergeet niet om hem even te verwarmen in een steelpannetje, dan smeert het makkelijker uit.
Ik doe zelf vaak in het deeg wat cacao poeder en wat stukjes chocolade.. heerlijke zoete bite tegen de zure appel binnenkant!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Erg lekker is het om twee verschillende soorten appel te gebruiken, en cranberries i.p.v. rozijnen. De cranberries even 5 minuten koken in sinaasappelsap. Ook zeer smakelijk is het toevoegen van pecannoten. Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
granberries ook een dikke vette plus