Hoe lang kan ik stamppot boerenkool bewaren?

Ik heb de stamppot boerenkool al bereid en meteen in de koelkast gezet, kan ik deze nog tot vrijdagavond bewaren? Er zit nog geen rookworst in, dus alleen aardappels en boerenkool.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
25.2K

Het beste antwoord

Ja, dat kan makkelijk, ook met worst trouwens. Hij wordt er alleen maar lekkerder op! Invriezen per portie gaat ook prima!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ja hoor, dat kan je best een paar dagen bewaren. Geen probleem.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja, joh. Kan makkelijk. Je zegt het zelf al. Alleen aardappels en groenten. Dat blijft wel tot zondag goed.
Maar even iets anders. Een lekkere stamppot doe je toch een flinke klont boter en wat melk in?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor de zekerheid zou ik alles lekker invriezen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja hoor dat kan best. Maar het is verstandig om de boerenkoolstampot na bereiding eerst af te laten koelen. Anders moet je koelkast veel stroom verbruiken om hem koud te krijgen. Als je wilt opschieten met afkoelen zet de pan dan in de gootsteen die met koud water gevuld is. (Niet over de rand van de pan laten klotsen hè ;-) )
13 jaar geleden
Ja hoor, dat kan prima. En vrijdag lekker opbakken of in de oven warm maken.