Hoe kom ik aan gemalen amandelen?

Ik heb wel amandelsnippers, kan ik die eventueel fijnmalen tot een poeder? Zo ja, hoe dan? En zo nee, waar kan ik dan gemalen amandelen kopen? Ik heb ze nodig voor een kerstcake.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
12.4K

Het beste antwoord

In Duitsland haal ik ze altijd. De Duitsers bakken veel en elke supermarkt heeft bij de bakspullen wel 'gemahlene Mandeln'en 'gemahlene haselnüsse 'te koop.Ik weet niet of je in de buurt van de grens woont of daar de kerstmarkt nog wilt bezoeken. Ik doe dat meestal en neem dan wat zakjes mee. Maar je kunt ze gemakkelijk zelf malen. Ik heb er speciaal een kofffiemolen voor, die kosten niet veel tegenwoordig omdat ze niet veel verkocht worden. Een Euro of 10-12 bij Blokker. Gaat perfekt. Ik gooi er amandelen (zonder dop natuurlijk in)of amandelblaadjes. Maar je kunt ook zo`n hakmolen of de keukenmachine/blender nemen. Je moet ze overigens gewoon rauw verwerken. Het is een relatief zachte noot
dus hij is snel fijngemalen.
amc
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Je kunt ze fijnmalen met een staafmixer, beetje bij beetje. Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat kan je doen met een kaas rasp. Gaat prima. Gebruik de fijne kant en pas op met je vinger.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Al zou je ze wel ergens kunnen krijgen, is het veel makkelijker om ze een een keukenmachine te doen. Of maak je het klein met een vijzel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet niet of je perse een hele fijne amandel wilt gebruiken, of dat het je om de smaak gaat ?
Als het je primair om de smaak gaat, is dit misschien wel wat:
http://www.kookwinkel.nl/webshop/23034-amandelextract.asp
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het heet ook wel amandelmeel of amandelpoeder. Het is in België wel in supermarkten te koop. In Nederland in toko's en natuurwinkels, heb ik me laten vertellen.

Bij zelf maken lees ik dat je de amandelen eerst moet koken. Misschien is dat omdat het poeder snel ranzig wordt of anderszins bederft?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Woon je een beetje in de buurt van Duitsland? In Duitsland is het namelijk gewoon te koop in grote supermarkten.

Verder is 't misschien ook te koop op de biologische markt.
In Groningen is die op dinsdag, vrijdag en zaterdag van 09:00-17:00 uur, op de Vismarkt
(zie http://www.bonfood.nl )

Online is het te koop bij:
http://shop.tisa-taarten.nl/index.php?main_page=product_info&products_id=412

Of ben je iemand die erg houdt van kokkerellen?
Dan kan een notenmolen altijd nog van pas komen. (zie afbeelding)
http://www.brouwmarkt.nl/catalog/notenmolen-westmark-pi-2089.html kost een tientje en je kunt altijd de juiste hoeveelheid maken.
En Westmark is een merk dat ze verkopen in de betere kookspeciaalzaak, zeg maar een Blokker, maar dan een luxere variant.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ga er gewoon een paar keer met een deegroller overheen