leuke eenpersoons maaltijd ideeen? Schrijf e aub voor me op!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken

Antwoorden (3)

Koop eens een zakje " Turkse aardappelschotel" van Aviko. Die is echt lekker. Is een diepvries zakje met shoarmavlees, paprika, aardappel en lekker gekruid. Heerlijk met een lekker frisse salade. Er zijn verschillende variaties van, maar de Turkse vinden wij het lekkerst.

Kook eiermie (duurt maar een paar minuten) en laat uitlekken. Doe in een wok of diepe hapjespan wokolie en bak hierin reepjes vlees, kipfilet of gamba`s, garnaaltjes, ham of wat je maar lekker vindt. Doe hier oosterse groente bij en een lekkere wokmix ( Conimex heeft lekkere) Meng de mie hierdoor en bak even mee, of giet de mie af, beetje wokolie erdoor, ondermengen en het wokmengsel erbij op je bord. Lekker met wat komkommersalade, of atjar tjampoer en kroepoek.

Je kunt ook wat meer maken, een maaltijdsoep bijv. of macaronischotel en resten in porties verdeeld, invriezen.

je kan ook voor 2 dagen koken; Gekookte aardappels, boontjes ofzo en 2 keer vlees. de tweede dag eet je dan de aardappeltjes gebakken met de boontjes en het kleingesneden vlees in de wok of hapjespan.

Kijk eens op de volgende site; heel veel 1-2 personen recepten! http://www.devlamindepan.nl/
amc
13 jaar geleden
Als je even kijkt op " iemand gemakkelijke 1-persoons eettips voor thuis" op GV, vind je tips en recepten. Deze vraag is nl. 3 dagen geleden ook gesteld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
OK, we gaan in dit antwoord voor gezond en lekker:

Koop wokgroenten. Lekker wokken met b.v. wat kerrie.
Bekleed een vorm met bladerdeeg, doe de groenten hierin (zonder het vocht). Dek dit weer af met bladerdeeg en dan in de oven. Simpel maar lekker.

Wil je het nog wat opwaarderen: giet dan wat geklopt ei over het groentemengsel. Dit gaat stollen in de oven. Het geeft een rijkere smaak.