kan rode en dan witte wijn dezelfde avond ?

bij het eten rode en na het eten witte wijn

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Dranken
18.6K

Antwoorden (7)

Ja hoor dat kan zeker. Ook andersom kan het. Het gaat erom wat jezelf lekker vind.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat moet geen enkel probleem zijn. Als jij rode en witte wijn beide lekker vindt dan geniet er maar lekker van.
Zolang het verschil in % alcohol niet al te groot is zal het geen problemen opleveren. Er zijn echter mensen, die na sterke drank niet meer tegen een glaasje wijn kunnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja natuurlijk kan dat! Wanneer er bijvoorbeeld een lekker rood stukje vlees als hoofdgerecht wordt geserveerd dan is een rode wijn soms heel lekker. En dan bij het dessert mag gerust een witte dessertwijn worden geschonken. Dit is een heel gebruikelijk ritueel en erg lekker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is een fabel dat je verschillende dranken niet door elkaar kunt drinken. Te veel is te veel.Ook van een en dezelfde soort..
Het maakt niet uit welke kleur het heeft!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja waarom niet. Dat maak je zelf toch uit. Ik kijk daar niet naar. Ik vind het onzin. Ik drink zelfs rode wijn bij vis als ik daar zin in heb.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jazeker kan het, het is ook erg leuk om met de smaken te experimenteren.
Bijvoorbeeld met een kaasplankje kunnen rode wijnen de kaas anders doen smaken dan met witte wijn. Neem eens een krachtige rode wijn bij een sterke blauwe kaas.. heerlijk! Dezelfde kaas met een droge witte wijn geeft een totaal andere smaak.