Wie heeft lekkere eigen combinaties voor een vruchtendrank of smoothy? Dus niet van internet.

Toegevoegd na 8 minuten:
Ik bedoel vooral vruchtendrankjes zonder zuivel

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Dranken
1.2K

Het beste antwoord

1 banaan in stukjes, 1 uitgeperste sinaasappel, 2 bekertjes Becel pro-activ vanille yoghurt.

1 eetl. yoghurt vanilleijs, 1dl. vers geperst roze grapefruitsap, 1 dl. cranberrysap, 1 z. vanillesuiker, ijsblokjes.

Verse ananas in stukjes, banaan in plakjes, friszure appel
in stukjes, sap van bloedsinaasappels en wat gewone sinaasappelsap. Alles in de blender/keukenmachine en als het te dik is, nog wat sinaasappelsap erbij doen. Hoeft gee suiker bij.

1 dikke plak ananas, 6 aardbeien,100 gr. witte druiven

Witte druiven, kiwi en sinaasappel.

Appel, peer en een stukje geraspte verse gember (lekker pittig)

Blauwe druiven en zoete kersen.

1 perzik, 1 sinaasappel, ½ limoen,opvullen met wat spuitwater of koolzuurh. water en ijsblokjes.

3 pruimen, 1 peer en 1 sinaasappel.

Mango, grapefruitsap, citroensap.

Kiwi, banaan, sinaasappelsap.
amc
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Een smoothie kun je gemakkelijk maken door yoghurt met een sapje aan toe te voegen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zelf maken wij regelmatig zoiets met kokosmelk,roomijs of yoghurt en een beetje pinacolada of pisangambon (voor de kids met limonadesiroop)

Toegevoegd na 28 seconden:
En goed koud serveren natuurlijk heerlijk in de zomer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Begin altijd met een banaan, daar wordt je smoothie lekker romig van. Bedenk eens welk fruit je lekker vindt, en maak daar een combinatie van.
B.V.: bramen/appel
peer/sinaasappel
pruimen/druiven
nectarine/aardbeien
ananas/kokos
En zo kun je van alles bedenken. Mocht je smoothie te dik worden, dan kun je ijsklontjes mee blenderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind sojayoghurt, ongezouten amandelen, aardbei, sinaasappel en cacao een heerlijke smoothie maken.
Als je 'm zoeter wil, appel toevoegen.
Sojayoghurt is geen zuivel, maar ook die kan je wel weglaten natuurlijk.
Kan ook lekker met framboos ipv aardbei.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De simpelste - en daarmee misschien ook wel lekkerste - smoothy voor mij is: Giet ca. 1,5 dl sinaasappelsap (kan gewoon uit een fles of pak) in de beker van de blender. Snijdt een flinke banaan in stukken en doe het zelfde met
het vruchtvlees (incl. schil maar zonder pit uiteraard) van twee nectarines. Doe de gesneden vruchten bij het sap en voeg ook een eetlepel poedersuiker toe. Mix ca. 20 seconden. Klaar, uitgieten en genieten (Deze hoeveelheid is genoeg voor 2 flinke glazen). De nectarines kun je eventueel vervangen door perziken, abrikozen (mag uit blik) of als het daarvoor het seizoen is door een vergelijkbare hoeveelheid frambozen of aardbeien.
Je kunt de suiker weglaten, maar dat beetje suiker doet echt wonderen voor de smaak.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door mango toe te voegen wordt een smoothy ook lekker dik, maar niet zo gebonden als met een banaan.
Neem bijvoorbeeld wat sinaasappelsap, wat kiwi (gele kiwi is lekker zoet, de groene is iets zuurder) en een mango.
Erg lekker met een scheut bruisend water.