volgens mijn collega zou er in cola light bestand delen zitten die ook in rattengif zitten is dat waar?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Dranken
2.6K

Het beste antwoord

Nee dit klopt niet. Tenminste niet als het over de werkzame bestanddelen in rattengif gaat (zoals strychnine of thallium)

chemicalien die onder andere in rattengif voorkomen zijn:

warfarine
cumatetralyl
brodifacoum
bromadiolon
chloorfacinon
difenacum
difethialon
difacinon
flocoumafen
alfachloralose
arseenverbindingen als rattenkruit
barium (giftig zwaar metaal)
bariumcarbonaat
bromethaline (tast het zenuwstelsel aan, geen antigif beschikbaar)
pindon
strychnine
tetramine
thallium (een toxisch metaal)

in cola light zit:

koolzuurhoudend water, kleurstof (E150), zoetstof (aspartaam, acesulfaam-k), plantenextracten, voedingszuur (E338), zuurteregelaar (E331), cafeïne, aroma’s. Bevat een bron van fenylalanine.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Jazeker, coca cola probeert ons uit te moorden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, zie je wel !
En volgens mij hebben ze ook nog een complot met Heineken.
Brrrrr !
+
bamibal
13 jaar geleden
Ec coca cola zit zeker ook achter 9/11 en de moord op Kennedy?
Kimath
13 jaar geleden
wat is je bron?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bron is van mezelf. en bedankt voor de +.
Dat klopt helemaal (water en suiker).
Je moet verder niet alles geloven wat er gezegd wordt. In varkensvoer zitten veel granen. Wij eten ook veel granen, bijvoorbeeld in de vorm van brood. Dan kun je ook zeggen dat in brood bestanddelen zitten die ook in varkensvoer zitten, maar dat wil nog niet zeggen dat wij varkensvoer eten. Zo ook met rattengif en cola.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij is het een broodje aap verhaal.
Wat cola light betreft zou je vraagtekens kunnen zetten bij de zoetstoffen en de e-nummers, maar daar gaat een rat echt niet dood van. (Althans, niet in de hoeveelheden die in een fles cola zitten).
In rattengif zitten stoffen als arsenicum en strychnine en zo, daar sterft de rat aan en die zullen nooit in voedsel of dranken voor mensen verwerkt worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in cola zit wel fosforzuur verwerkt. in geconcentreerde vorm zou het prima als ratten oplosmidel werken xD

mjha echt gif is het niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja dat klopt je kan van alle light dranken (met prik dan) kanker krijgen want om het gezonder te maken moeten dat soort stoffen er wel in de kans is wel klein maar dan nog
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
idd niet alles geloven wat ze zeggen, wist je dat coca-cola begon als een medicijn, dit is een beetje uit de hand gelopen, coca-cola is nu het grootste bedrijf op aarde, van alle landen op de wereld zijn er 3 landen waar ze het niet verkopen, zuid korea, irak (momenteel) en een land in afrika.