Een koffiemachine heeft geen geslacht omdat het niet leeft. Het woord is vrouwelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Machines zijn altijd vrouwelijk, dat is de reden dat veel mannen er graag mee spelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is altijd moeilijk om te weten welk geslacht een woord heet. De meeste woorden die eindigen op -e, -a, -ing zijn vrouwelijk. Hiermee kun je al het geslacht van het woord machine raden. Wat ook vaak werkt is om te kijken welk geslacht het woord in een vreemde taal heeft. La machine (de auto in het Italiaans) duidt er ook op dat het woord vrouwelijk is. Als je het zeker wilt weten, kun je het opzoeken in de Woordenlijst der Nederlandse Taal. Deze overheidsuitgave werd vroeger "het groene boekje" genoemd en staat nu gratis online op internet.

Toegevoegd na 22 seconden:
heet = heeft

Toegevoegd na 8 minuten:
La machine = la machina
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deus ex machina, zodra men er achter is of god mannelijk dan wel vrouwelijkis,(als ie /ze überhaupt is ) Kan er antwoord op deze prangende vraag gegeven worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pruttelt die héél erg?
Dan is het vast een vrouwtje!