Waarom wordt je zo dronken van 'kopstootjes' ?

Is het simpel te verklaren dat er meer alcohol in het bijgevoegde kleine glaasje zit of zit er meer achter ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Dranken
3K

Het beste antwoord

het is de combinatie van het kleine glaasje en het glas bier die in een keer naar binnen moet ..ja en dan krijg je zo'n sloot alcohol binnen in een keer daar word je dronken van
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Koolzuur versnelt de opname van alcohol door de darmwand; gedistilleerd bevat normaal geen koolzuur maar krijgt nu een steuntje in de rug van het bier, daarbij kan het tempo anders liggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een glas bier en een glas jenever bevatten evenveel alcohol. Het percentage is bij jenever veel hoger, maar daarom is een eenheid jenever kleiner dan een eenheid bier. Dat geldt voor alle alcoholische dranken.

Het koolzuur uit het bier zorgt voor een veel snellere opname van de alcohol in je bloed, waardoor je eerder dronken wordt.
De naam "kopstoot" zit zo :
Je pakt je bierglas met het glaasje jenever erachter tegen het bierglas aan. Nu neem je een slok bier, zodat het borrelglaasje tegen je kop stoot.
Terwijl je bier drinkt, loopt de jenever met het bier mee naar binnen.
Vreselijk lastig allemaal, maar ja, een frietje moeilijk is ook lastig.

(voor degenen die het niet weten, is dat een puntzak friet met de mayonaise onderin de zak).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hai Koole, Heb je toevallig een bron van het hele koolzuur versterkt alcoholopname verhaal? en geld dit dan ook voor bijvoorbeeld een baco?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar staat bijvoorbeeld op www.jellinek.nl e.e.a. over geschreven.
Inderdaad geldt het ook voor baco.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jammer, kan je bron niet bekijken op het werk(blocked due drugs, alcohol and tabacco). Ik ga er nog even op googlen. iig een interessant feitje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@broeder :
Op www.collegenet.nl staat het ook vermeld.
Misschien kun je die site wel bezoeken.
Heel simpel. Als je bier en jenever samen drinkt is de kans op een goede hoofdpijn zeer waarschijnlijk. Probeer het maar eens.
Het is net zo iets als:
Wijn met bier geeft plezier, bier met wijn geeft venijn. En dan achter elkaar gedronken natuurlijk en niet tegelijk.