waardoor ontstaat brainfreeze?

als ik een slushpuppie eet of drink krijg ik vaak een brainfreeze, maar waardoor ontstaat het?
en hoe voorkom je het?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Dranken

Antwoorden (2)

Dat komt doordat je gehemelte te snel afkoelt waardoor de zenuwen extra geprikkeld worden. Dit zorgt voor brainfreeze.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De vraag is al eerder gesteld. Het schijnt dat de zenuwen in je gehemelte de kou registreren en daarbij gaan je bloedvaten in je hoofd uitzetten wat hoofdpijn veroorzaakt. Zie verder de bronnen...