Zit er in koffiepads van de senseo varkensvet dat er voor zorgt dat er op je koffie een schuimlaagje komt te zitten?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Dranken
47.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
varkensvet of niet, ik geloof graag dat er aan de pads of aan de koffie iets toegevoegd wordt, om het schuimlaagje te creeren. Ik vind het goor smaken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik ook.. sinds ik een volautomatische espressomachine heb is de koffie bij mijn ouders zeer goor!!!!!! (dan nog liever druipkoffie)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is al eerder een vraag gesteld hierover, misschien heb je wat aan deze antwoorden: http://www.goeievraag.nl/vraag/varkensvet-bier-coffeepads-shampoo.40344
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
JA
was ook bij het programma, "tussen de oren''

Het beste antwoord

JA.

Is geen broodje aap verhaal.
Er zit wel degelijk varkensvet in verwerkt.
Dus sorry alle moslims, dit wordt nooit meer senseo drinken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jeronimo
een jaar geleden
Als je beweert dat het geen broodje aap verhaal is, geef dan ook even een (juiste) bronvermelding erbij. Simpel vermelden dat het wel zo is kan iedereen ;-)

Andere antwoorden (6)

Nee hoor, dat laagje wordt gewoon op mechanische wijze gemaakt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
is wel varkensvet!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Foxesther, je kunt wel 100 keer beweren dat het erin zit, dat maakt het nog niet waar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daarbij komt dat je het dan wel moet motiveren. Alleen welles/nietes roepen schieten we niets mee op en is erg kinderachtig.
Nee, dat is een broodje varkensvet (aap)!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
niet waar
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Fabels
Het schuimlaagje wordt veroorzaakt door het toevoegen van dierlijk vet
Er wordt soms beweerd dat het schuim op een kopje senseo koffie ontstaat doordat er varkensvet aan de koffie is toegevoegd. Het cremelaagje is echter gewoon een laagje geblazen belletjes dat ontstaat doordat een klein straaltje koffie met hoge snelheid in een gepatenteerde schuimkamer wordt gesproeid met een aantal pennetjes erin. Doordat de koffie tussen deze pennetjes doorschiet komt er lucht in de koffie. Vervolgens loopt de koffie het kopje in, en het laatste restje, dat nog zo'n 15 seconden nadrupt, zorgt voor het cremelaagje. Wiki
Nee dat zou niet zo zijn, dan zouden vegetariërs geen senseo kunnen drinken?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat kan niet, want een vet zou in heet water de neiging hebben om tot mooie ronde ogen op het water te gaan drijven, ze zullen zeker geen schuim vormen. Eiwitten daarentegen zullen een schuim vormen, zeker als ze onder druk door een filter worden geperst. Die eiwitten kunnen gewoon uit de koffiemaling komen. Ze kunnen ook aan de maling zijn toegevoegd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
neen! er zit wel degelijk varkensvet in
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En waar leidt jij dat uit af, foxesther?
Nee natuurlijk niet! De crèmelaag komt tot stand door de wijze waarop de koffie onder druk door de padhouder wordt geleid. Door de unieke, gepatenteerde, schuimkamer in het Senseo apparaat ontstaat het zo kenmerkende cremèlaagje.
Amadea
13 jaar geleden
Ziehier de Senseo-Fabels.......

Het schuimlaagje wordt veroorzaakt door het toevoegen van dierlijk vet:
Er wordt soms beweerd dat het schuim op een kopje senseokoffie ontstaat doordat er varkensvet aan de koffie is toegevoegd. Het cremelaagje is echter gewoon een laagje geblazen belletjes dat ontstaat doordat een klein straaltje koffie met hoge snelheid in een gepatenteerde schuimkamer wordt gesproeid met een aantal pennetjes erin. Doordat de koffie tussen deze pennetjes doorschiet komt er lucht in de koffie. Vervolgens loopt de koffie het kopje in, en het laatste restje, dat nog zo'n 15 seconden nadrupt, zorgt voor het cremelaagje.

Door het drinken van Senseo-koffie stijgt het cholesterolgehalte in het bloed:
Koffiebonen bevatten vet, het zogenaamde koffievet. Dit vet wordt met het hete water uit de bonen geëxtraheerd en komt als kleine vetdruppeltjes in de koffie terecht. Cafestol en kahweol zijn zulke vetten. Beide stoffen behoren tot de zogenoemde terpenoïden. Normale koffiefilters houden deze twee verbindingen tegen. Maar omdat koffiepadfilters dunner zijn (0,061 millimeter) dan normale filters (0,104 millimeter), was er twijfel of zij de verbindingen ook zouden tegenhouden. Uit onderzoek, van onder andere voedingshoogleraar Katan, blijkt dat zij dit wel doen. Behalve de dikte van het filter hangt dit namelijk ook samen met de mate waarin met onderdruk gewerkt wordt. Bij koffiezetten in een Senseo-apparaat wordt niet veel druk opgebouwd en daardoor belanden weinig cholesterolverhogende stoffen in de koffie. Onderzocht werden de koffiepads van Douwe Egberts, Albert Heijn, Edah en Super de Boer. De onderzoekers hebben hierover gepubliceerd in het Nederlands Tijdschrift voor Geneeskunde.