Waarom moet je een theezakje volgens de gebruiksaanwijzing 3 of 5 minuten laten trekken?

Als ik een theezakje in een glas of mok doe en daar het hete water op schenk, is de thee vrijwel altijd meteen al klaar (donker genoeg). Of krijg ik dan niet de goede smaak?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Dranken
3.4K

Het beste antwoord

Het goede antwoord is inderdaad gegeven. Voor de smaak is het beter om de thee goed te laten trekken. De kleurstoffen komen eerder vrij dan de smaakstoffen.

De allerbeste manier om een goede smaak aan de thee te krijgen is om eerst water is je kopje te doen en dan 3-5 minuten een zakje erin zonder eraan te zitten. Dan op het laatst even soppen en klaar. Zo krijg je een mooie kleur, smaak en geur.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Omdat dan de smaak helemaal ten goede komt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
dat is inderdaad voor de smaak, als je koffie zet met 2 schepjes ipv 6 dan is de kleur ook goed maar de smaak wel degelijk anders
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Is belangrijk voor het theezakje, dan gaat hij zich beter thuis voelen in het hete water.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je hoeft je niet per se aan die tijdsaanduiding te houden. Als je van hele sterke thee houdt, kun je het zakje er ook de hele tijd in laten zitten. Desgewenst kun je er ook twee zakjes in doen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Thee dat niet goed getrokken is krijgt een rare bitterige smaak. Als je het verschil niet proeft vooral snel een zogenaamd "slinger bakje" maken. Maar thee dat niet getrokken is smaakt net iets anders.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Er is een verschil tussen het, op het zakje schenken, en laten intrekken, bij het schenken doorspoel je namelijk het zakje en versnel je het process aanzienlijk. Intrekken duurt op zon moment toch wel aanzienlijk langer, ik daarin tegen kies ook voor de manier, op het zakje schenken. dit bespaart me tijd en frustraties want als je 't zakje laat intrekken kan 't zijn dat de thee in zo'n geval te sterk is. en daar houd ik niet van,