Lekkere wijn hoeft niet duur te zijn of wel?

Drink nu een zeer lekkere Liddl wijn. Droog en fruitig en niet opdringerig of maagomdraaiend. Om en nabij slechts 2,80 euro. Cimarosa Pinotage 2008. De nachtmerrie van elke potentiele alcoholist. Wie heeft nog meer budgettair verantwoorde wijntips?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Dranken
1K

Het beste antwoord

Als je niet zelf eerst alle wijn wilt proeven/testen, kun je ook een boekje raadplegen waarin iemand anders (een wijndeskundige) voor jou al diverse wijnen heeft getest. Deze wijngids is een aanrader!

Toegevoegd op 09-05-2009 02:32:16
De wijngids heet Supermarktwijngids en is geschreven door Nicolaas Klei, Uitgeverij Podium
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb geen aandelen in dit boek, maar drink graag een lekker glas wijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1+

Andere antwoorden (6)

welnee, smaak kent geen prijs. Hoe vaak hebben we bij kassa al gezien dat een goedkoop artikel heel goed scoort bij een vergelijkende smaaktest, vaak spul van aldi of lidl.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik drink al jaren Coteaux du Languedoc. Gewoon bij AH en Super de Boer en tot voor kort ook bij de Jumbo.
En Kaapse Pracht. Bij de Aldi.
De 1e is trouwens nog geen 2 euro!
Proost! O ja... de Potugeese Rose van de Liddl is fantastisch!!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik beperk me wel tot de Dolce San Giorgio 'Bianco'. Inkoop net geen 10 euro, maar dan wel per 7 dozen. Losse verkoop 17 euro. En niet geheel onbelangrijk: Deze is in Nederland maar bij 1 wijnhandelaar te krijgen. Verder alleen per pallet...

Ik heb vele wijnen geprobeerd in het verleden, waar ook erg dure tussen zaten en erg goedkope. Ik beperk me nu tot het sigment wat tussen de 10 en 20 euro ligt. En dan ook nog maar een 4, of 5 specifieke wijnen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Laat je niks op de mouw spelden en geniet. Veel mensen weten wat je moet drinken tot je ze blind wat wijnen wil laten proeven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn motto " Het leven is te kort om slechte wijn te drinken!"
dat wil niet zeggen dat wijn met een lage prijs per definitie slecht is. Ik weet wel wat er zoal komt kijken bij het maken van wijn. Aan welke regels en wetten je moet voldoen en hoe de tussenhandel je probeert te raken in je portemonnaie. Ik koop over het algemeen in Nederland wijnen boven de € 7,50 omdat ik er dan op vertrouw dat ik wijnen drink die een eerlijk en rustig vinificatieproces doorlopen hebben. Bij wijn is het net als bij vlees, wil je vlees van een kalf dat in alle vrijheid heeft kunnen opgroeien of ga je voor het vlees van opgefokte kistkalveren? Je mag zelf het antwoord geven wat het verschil in prijs is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Weet je wel dat deze wijn dus niet handmatig geplukt is en dus ook andere dingen bevat dan alleen druiven? Denk aan luizen, twijgen, steeltjes en muizen en vogels.... Lekker! Nu snap je dus het verschil. Verder nog belangrijk het aantal ranken per Hectare en de ligging en het vinificatieproces.