Waarom bestaan de ''betaald'' stickertjes wat op 1 van de 24 flesjes bier geplakt wordt als je een kratje bier koopt, bijna altijd uit 4 delen ?

Als je bij de meeste supermarkten in Nederland een kratje bier koopt, wordt daar bij de kassa meestal een ''betaald'' stickertje opgeplakt. Waarom bestaat het stickertje uit 4 delen ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Dranken
3.6K

Het beste antwoord

Simpelweg omdat ze dan moeilijker te verwijderen zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ik denk dat het iets te maken heeft met fraude. Dat de 4delige stickertjes niet standaard zijn en dus moeilijker na te maken. Verder zou ik geen idee hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan zet je toch gewoon het flesje met de sticker in de nieuwe krat?
Je kunt ze dan niet in één keer eraf pulliken en de volgende keer op een kratje plakken als je weer boodschappen doet. Maar met enig geduld moet het toch wel lukken, denk ik.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan zet je toch gewoon het flesje met de sticker in de nieuwe krat?
inderdaad, om hergebruik van de sticker tegen te gaan, slim he?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan zet je toch gewoon het flesje met de sticker in de nieuwe krat?
Om fraude tegen te gaan. Zo'n sticker kun je niet zonder kleerscheuren in zijn volledigheid eraf pulken, en de volgende dag weer op een andere krat plakken..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het rode stickertje dat wij op de kratten laten plakken is een ruggesteuntje voor de caissières zij moeten deze plakken.
In het verleden gebeurde het regelmatig dat er een krat niet werd aangeslagen.
Wij zijn dus begonnen met het plakken van deze stickertjes wij controleren regelmatig onopgemerkt om te zien of er daadwerkelijk een stickertje is geplakt, zo niet dan word er gesproken met desbetreffende caissière ook voor de klant is het dan beter die word er niet op aangekeken.
Een krat bier kost rond de €8,00 + € 3,90 statiegeld, en leveren hem weer in is weer € 3,90 is een totaal waarde van rond de € 16,00, door onoplettendheid, is geen pak koffie.
Gevolg nu van dit alles is dat er nu bijna niets meer door de kassa gaat wat niet is aangeslagen.
Landelijk was dit overal een probleem, vandaar dat de winkelwagens nu worden aangepast, dan moet je het krat bovenop zetten en is het duidelijk te zien.
Dit is hetzelfde met de groente en fruit wat word nagewogen, er zijn altijd mensen die eerst wegen en er dan nog een paar handjes bij doen, gevolg is weer lekkage, en ik zal maar niet over bedragen spreken want die zijn behoorlijk hoog.
Gelukkig is niet iedereen zo, maar we wegen het nu na, en dan gebeurd het nog steeds, wel wat minder dan eerst, en zelfs ook wel eens in het nadeel van de klant, en dan zijn de mensen blij, anders hadden ze teveel betaald.
Ook ben ik blij met hetgeen wat U schreef bij welke kassa je aan de rij gaat staan, omdat er caissières bij zijn die nooit wat vragen.
Daar gaan we dan nu beter op letten zodat ook zij zich beter aan de regels gaan houden.
Ook het oplichten van krat of tas, het gebeurd regelmatig dat er nog een tijdschrift of iets ander in de kar licht zonder dat de klant dit heeft gezien, er zijn ook mensen die hierop uitgaan, maar voor het merendeel gebeurd dit niet met opzet.
Al sta je wel raar te kijken als je vraagt aan een klant of die zijn kratje bier op wilt tillen, de klant dan kwaad word en dit niet wilt doen, en als wij er dan bij komen en het kratje oplichten dat er dan een pak van een kilo kipfilet tussen uitkomt.
Waarom zullen wij dan niet controleren, ook wij willen geld verdienen.
We leven in een land van regeltjes, en die hebben wij ook in onze C1000.
Rij ik met de auto van Nieuwerkerk naar Zierikzee met 100 km per uur en ik word geflitst, dan krijg ik een boete, ik weet dat ik niet harder mag dan 80 ook al is het niet druk op de weg.
Ga je naar de Aldi, dan moet je ook alles op de band zetten.

etc...