Wat is nu (buiten water) de meest gezonde drank die je in de winkel kan kopen?

Maar dan ECHT gezond. Zo vitaminerijk mogelijk, zo gezond mogelijk.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Dranken
7.2K

Antwoorden (11)

Puur vruchten- of groentesap.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sourcy Vitamin Water
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vers geperst sinaasappelsap of andere verse sappen zonder enige toevoegingen.

Bij de AH kun je b.v. dagverse sappen kopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vers geperste sapjes, zoals peer/frambozen of verse jus d'orange. Verkrijgbaar bij AH, C1000 en andere supermarkten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kiwi's bevatten veel vitamine C. Dus kiwisap is altijd goed, maar voor zover ik weet is er geen puur kiwisap te koop. Albert heijn heeft wel van die mixjes met sinaasappelsap enzo. Is natuurlijk prima want sinaasappel bevat ook veel vitamine C.

De vrucht met zo ongeveer de meeste vitamine C is acerola. Dus als je nu echt supergezond wil zijn, dan koop je van die tropische vruchtensap waar acerola in zit.

Maar losse vruchten kopen en die zelf uitpersen is natuurlijk nog beter (en goedkoper, waarschijnlijk).

Wat betreft de acerola, lees maar even op Wikipedia:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Acerola
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daarnaast is ook ongezoete kruiden- of vruchtenthee een goede keus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Koffie en thee zonder suiker,
(mineraal) water,
frisdranken zonder energie.
Dit is volgens het voedingscentrum wat je bij voorkeur moet drinken.
De middenweg zou zijn; frisdranken met max. 30 kcal. per 100 ml.
Bij uitzondering; gewone frisdranken, vruchtendranken, sportdranken.

Het voedingscentrum gaat dus uit van het aantal calorieën.
Zij zeggen dranken zonder energie ( suikers) zijn het beste om te drinken. Light dranken bevatten weliswaar eenderde minder energie, maar wel veel calorieën.
Per longdrinkglas (250 ml) bevat een frisdrank met " bevat geen energie"dus o kcal. Light frisdrank max.75 kcal. een frisdrank met "lage energetische waarde" max. 50 kcal. en
gewone frisdrank 100 kcal.
Ter vergelijking; in 1 glas vruchtensap ( 150ml) zitten 70 kcal.
amc
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is koffie gezond?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja en het schijnt dat niet te veel koffie goed voor het hart is
Annswers
13 jaar geleden
Wat is niet te veel?
melk en karnemelk
13 jaar geleden
Bietensap, in het Zonnatura-vak of bij de reformzaak te koop.
Nog beter is natuurlijk om zelf te persen (met een sapcentrifuge) maar dat is geen antwoord op je vraag :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom die min? Bietensap is ontzettend gezond.
Aloe vera sap.. vaak juist de goedkoopste die ze regelmatig bij de Action hebben..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
musli - fruit - melk shake; In nederland niet veel gezien; Was in Australia altijd mijn ontbijt: Banaan - mango, met melk musli honing door de blender; Vol vezels, mineralen melk