Hahahaha, leuke vraag!

Nee, dat kan niet. Althans, niet hetzelfde als melk buiten de koelkast bederft.

Wel kan het zijn dat de koe ziek is en de kwaliteit van haar melk achteruit gaat. Of als een koe medicijnen krijgt, zal dat ook te vinden zijn in haar melk. Wanneer een uier ontstoken is kunnen er ook sporen van de ontsteking terug te vinden zijn in de melk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Nee, melk bederft door blootstelling aan de lucht, als je tenminste verzuurde melk bedoelt
Als de koe ziek is, dan kan de melk natuurlijk wel ziektekiemen bevatten
13 jaar geleden
Nou, nee, net zomin als dat moedermelk bij een mens bedorven kan zijn. Om te bederven moet iets blootgesteld worden aan lucht (en bacteriën), dit kan niet in de uier.

De smaak/kwaliteit kan wel beinvloed worden door hetgeen de koe eet maar dat wil niet zeggen dat het bedorven is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Koemelk van een gezonde koe is steriel. Melk bederft onder invloed van bacterien die er via de lucht of door ander soortig contact in komen. Dus nee, een koe kan geen bedorven melk geven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee een koe geeft normaal gezonde melk.
Maar je hebt wel eens koeien die ook een penicilline kuur krijgen.
Deze moeten naderhand een poosje apart gemolken worden.
Deze melk mag niet bij de melk van de andere koeien terecht komen.
Ook wordt de melk die bij de boer wordt opgehaald gecontroleerd.
Dit gebeurt een paar keer per week.en dit heet het zgn melkmonsteren.
Iemand neemt bij de boer een paar kleine monsters van de tank met melk,en deze wordt onderzocht of deze wel gezond is.
Is dat niet zo ,mag de melk niet door voor de consumptie,en worden er andere producten van gemaakt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
melk die net uit de koe komt kan snel bederven als het niet koel gezet wordt, vroeger dronken de mensen de melk veel verser, ondanks pasteurisatie kon ze snel zuur worden, en niet iedereen had toen een koelkast.
Tegenwoordig drinken we oude melk omdat de techniek verbeterd is. Maar een koe kan nooit bedorven melk geven.
Wel kan de smaak varieren, afhankelijk wat het beest gevreten heeft. Grasboter en graskaas smaken ook anders dan de droogvoer variant