Hoe hou je een bierglas goed schoon?

Ik mag graag een goed glas bier drinken, maar ik heb een hekel aan doodgeslagen bier, of bier dat ingeschonken word, en na 5 seconden al zonder schuimkraag zit.
Ikzelf was bierglazen alleen af met heet water en een schone theedoek.

Maar hoe reinig je nu echt een bierglas met garantie op een mooie schuimkraag?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Dranken
2.8K

Het beste antwoord

Een badje maken van lauw water , met een beetje soda.
Proost.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
juist+ en zo op laten drogen...dus afwassen in de soda ff omspoelen en op zijn kop uit laten druipen.

Andere antwoorden (8)

Aan een kroegbaas een paar spoelblokjes vragen, dan gaat het helemaal goed komen. doe ik zelf ook.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het moet gewoon vetvrij zijn, meer niet.

Als je een vaatwasser hebt kun je het glas gewoon na het programma in de kast stoppen. Voor het inschenken van het bier, glas even omspoelen met koud water. Zo spoel je nog de allerkleinste restjes van het vaatwasmiddel weg.

Als je met de hand afwast, dan in een schoon sopje je glas wassen en daarna goed heet afspoelen. Op de kop aan de lucht laten drogen of met een hele schone theedoek afdrogen. Voor het inschenken van bier ook hier wederom even afspoelen.

Succes gegarandeerd!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik was de bierglazen gewoon met warm water en afwasmiddel af.
Maar daarna wel heel goed uitspoelen.
En ik laat ze drogen in het rek,en niet met de theedoek.
Voor ik bier in schud nog even goed uitspoelen,en zorgen dat het bier niet te koud is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heel simpel, je houdt het glas gewoon even onder water, het lieft met een sopje, maar lopende kraan kan ook, en hij zal zijn mooie schuimkraag behouden.
Proost!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bierglazen afwassen in gewoon, maar nog niet voor andere spullen gebruikt, afwassopje. Met heet water uitspoelen en dan niet op z'n kop op het aanrecht laten uitdruipen. Je weet immers niet of er op het aanrecht nog wat vet zit van het koken of wat dan ook.
Daarna met schone pluisvrije theedoek afdrogen.
Zo doe ik het al jaren en het werkt prima.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gebruik (het goedkoopste) afwasmiddel en goed heet water. Daarna afdrogen met een dunne katoenen theedoek en proost!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nooit melk (chocomel , karnemelk, fristy e.d.) in het glas doen, want dat is lastig weg te krijgen. Vooral als het ingedroogd is.
Dan: Heet water / afwasmiddel (als eerste afwassen) goed naspoelen en met een schone (liefst linnen) dunne theedoek drogen.
Als de glazen toch eens vet worden, kokend water met soda of biotex. Heeeel goed naspoelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het bierglas niet voor andere drankjes gebruiken. Als eerste afwassen in water met afwasmiddel en met heet water naspoelen. Om een mooie bierkraag te krijgen dient het glas dezelfde temperatuur te hebben als de tempertuur van het bier.