Waarom zit ranja (van bep. merken) in een blik waar je het laatste drupje niet uitkrijgt?

Of hoe krijg je het er WEL uit zonder het blik te beschadigen?

Picture for question
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Dranken
2K

Het beste antwoord

het zit in een blik omdat het beter houdbaar is dan wanner de ranja in een plastic fles zit.
en je krijgt het er dus uit door er bij het laatste beetje water bij te gieten, maar ach dat had je vast zelf al bedacht ;-)

gr
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oke dan ga ik er maar vanuit dat je 1e zin klopt. Met je 2e zin ben ik het niet eens maar toch..

Andere antwoorden (6)

Als het blik bijna leeg is er wat water in gieten, dan krijg je er ten minste 95% van het restant uit.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat klopt maar dat beantwoord de vraag verder niet... Ik moet bekennen dat ik daar ook nieuwsgierig naar ben.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
dat beantwoord de vraag imho perfect! Er is nergens gezegd dat het er onverdund uit moet komen, en dat zou ook tamelijk onzinnig zijn, je haalt het er immers uit om het te verdunnen. +1 dus.
Dit komt omdat de dop aan de binnenkant uitsteekt en het laatste beetje er niet meer uit kan. Bovendien is het een slechte vormgeving als je het mij vraagt...

Maar dit heb je bij wel meer verpakkingen van voedingswaren. Denk maar eens aan die mooie vormgeving van de Ruyter hagelslag. En ik zal verder geen merknamen noemen...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik vraag niet waarom ik het er niet uitkrijg maar waarom ze het toch in deze vorm verpakken? :)
Heeft dit niet gewoon te maken met de adhesie aan het blik? Je ziet ook wel eens plastic flessen ranja; ook daar krijg je de laatste drupjes niet uit...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
het restant kan je eruit krijgen door er water bij te gieten
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ja, zie antwoord 1... leuk gekopieerd!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
@Edo, ja de vraag zelf is ook (bijna) gekopieerd, zie bijvoorbeeld: http://www.goeievraag.nl/vraag/laatste-restje-ketchup-nooit-fles.727 of http://www.goeievraag.nl/vraag/tandpasta-verpakkingen-waarbij-laatste-restje.251 en er was nog eentje die echt bijna letterlijk hetzelfde was, maar die kon ik niet terugvinden, ondanks dat ik er zelf nog een reactie op geschreven had.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
niet gezien puntenspaardertjes, bij wout ook lopen zeuren?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Heb die ketchup vraag niet eens gezien, scheelt dat ik ketchup uit een spuitfles heb dus heb dat probleem niet!
Water en schudden, de enige manier
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zonder stukmaken van het blik:
water erbij en schudden maar en dan eruit gieten.

Met stukmaken:
Blikopener! Gewoon een randje openmaken met de blikopener en je giet het er zo uit!