Ja, maar niet alleen van bier.

Een bierbuik is een vooral bij mannen voorkomende dikke, naar voren uitpuilende buik, zonder dat de rest van het lichaam noodzakelijkerwijs dik is.

Zoals de naam al zegt wordt door de meeste mensen aangenomen dat deze buik het gevolg is van veel bierdrinken. Eerder is de bierbuik het gevolg van aanleg en eetgewoonten.
Als mannen overgewicht hebben zal het vet zich vooral ophopen op de buik.
Bij veel vrouwen ook, maar die hebben meestal eerder dikke heupen en een dikke kont.

Sommige biersoorten bevatten, anders dan andere alcoholische dranken zoals wijn en jenever, vrij veel suikers.
Stevige bierdrinkers krijgen veel van deze suikers binnen, die in het lichaam in vet worden omgezet. Bier is echter vooral een eetlustopwekker, waardoor bij een glas al vlug calorierijke versnaperingen (chips, nootjes, kaas, salami) verorberd worden. Als ze ook weinig bewegen en veel eten, zullen bierdrinkers overgewicht ontwikkelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

ja van teveel bier wel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dat is mogelijk. Het is bijzonder genoeg de alcohol die zorgt voor extra vetafzetting op je buik. Van alcoholvrij bier zul je dus niet zo snel een bierbuik krijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kúnt van bier een dikke buik krijgen als je er veel van inneemt. Als je om je heen kijkt en mensen ziet lopen met een dikke buik, afgezien van zwangere vrouwen natuurlijk, pik je de bierdrinkers er zo uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er word nu net weer een nieuw onderzoek gestart naar het krijgen van een 'bierbuik' bij een universiteit in NL.
Het is namelijk nooit bewezen dat een bierbuik van het bier drinken komt. Sommige onderzoekjes toonden zelfs aan dat bier drinken zelfs helpt met afvallen.

Dus probeer dit nieuwe onderzoek te vinden en te volgen en je hebt je meest recente antwoord.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, mits je het drinkt en in forse hoeveelheden en niet te veel beweegt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet alleen van bier. Wie aanleg heeft, krijgt gewoon een dikke buik als het een (te) stevige innemer is.
Ik ken best mensen met een enorme buik die helemaal geen bier lusten.
Bier heeft de naam wel om buikjes te kweken. Misschien hangt dit samen met het feit dat mannen doorgaans vaker bier drinken dan vrouwen , terwijl bij vrouwen het overtollig vet zich doorgaans meer op heupen, armen en billen afzet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dagelijks bier drinken, helpt absoluut mee om een dikke buik te krijgen ja. Ga maar eens na wat er allemaal inzit.
Het schijnt zo te zijn dat 1 glas bier gelijk is aan 4 bruine boterhammen.
En wat zit er in bruin brood? Precies.Koolhydraten.
en koolhydraten zijn misschien wel gezond en ze geven misschien wel veel energie,maar dan moet je wel goed en veel bewegen om ze te verbruiken. Doe je dat niet ( wanneer je aan het bier zit heb je meestal wel wat anders te doen dan rondjes rennen of hard fietsen)dan slaat je lichaam die extra energieen op en zet het dus aan op je lichaam.
Met als resultaat dat je dus al heel snel bezig bent om een goed afdak te bouwen voor je gereedschap.