Alcohol bevriest bij een temperatuur van -112°C
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Mag ik er 2 graden af,of bij doen? I houd het op -114.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is verschillend in drank zit ook alcohol (bier jenever) maar de zuiverheid van de alcohol maakt dat het vriespunt steeds lager wordt. Ik geloof dat zuivere alcohol ergens rond de -120 bevriest
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het vriespunt van alcohol is erg laag, onder de 100 graden celsius. Hoeveel het precies is ligt aan de samenstelling van de vloeistof: hoeveel alcohol er in zit (hoe meer alcohol, hoe lager het vriespunt); welke ingrediënten de drank verder bevat: bijvoorbeeld veel suiker of veel zout verlagen het vriespunt ook.