Naar mijn mening de vraag van de eeuw. Wat zit er in Cola?

Niemand weet 't ..
Alleen de producers.
Of zou iemand 't doorverteld hebben aan d'r vrouw.
Waardoor 't ons hele land doorgaat?
Wat zit er nou precies in cola..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Dranken
1.9K

Het beste antwoord

ik weet dat er ooit (weet niet of dat nu nog is) cocaine heeft ingezeten/inzit ( vandaar "coca" cola)

Toegevoegd na 1 minuut:
nog een interessant weetje: als ze geen kleurstof bij cola zouden doen was deze groen!

Toegevoegd na 10 minuten:
De naam Coca-Cola is afkomstig van de cocaplant voor het stimulerende effect en kolanoten voor de smaak. De samenstelling van Coca-Cola is geheim, maar in elk geval bestaat het uit[bron?]:

koolzuurhoudend water
fructosestroop of sacharose als zoetstof
fosforzuur
karamel als kleurstof
cafeïne
Arabische gom
kolanoten (tot 1905)[1].
cocabladeren (er wordt gebruikgemaakt van overgebleven cocabladeren na extractie van de cocaïne[2][3][4]. The Coca-Cola Company weigert elk commentaar op de berichten over de aanwezigheid van gedecocaïniseerde cocabladeren in Coca-Cola)[5][6].
7x, ook wel het geheime bestanddeel genoemd. Niemand, uitgezonderd een heel beperkte groep mensen, weet welk bestanddeel dit is. Er wordt gezegd dat dit dan ook de reden is waardoor veel andere cola-dranken de smaak van Coca-Cola niet kunnen evenaren.
In 2007 is Coca-Cola in de Verenigde Staten en België begonnen met de verkoop van Diet Coke Plus (in België: Coca Cola Light Plus), een variant van de light drank waar vitaminen (Niacine, B6, B12) en mineralen (zink en magnesium) aan toegevoegd zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Dan denk ik dat je het hebt over coca cola, want zij hebben het best bewaarde geheim. Bij de link staat e.e.a. vermeld. Verder heb ik mij ooit eens laten vertellen (kan ook broodje aap verhaal zijn) dat er vroeger wel degelijk cocaine in zat!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
er zaten vroeger wel degelijk restanten van de coca plant in lees de link maar door verder weet niemand het recept behalve diegene de makers van het recept. Het is in ieder geval een mix van 12 kruiden en water.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lees 'Coca'Cola. Het verboden onderzoek'!! Zeer interessant
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deze vraag is hier al eens eerder gesteld, zie bron. Dus het is niet de vraag van de eeuw...er staat ook een heel mooi antwoord bij!